شناسایی ۳۸ کودک کار در استان / ۹۸ درصد کودکان خانواده دارند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی همدان از شناسایی ۳۸ کودک کار از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

۹۸ درصد کودکان کار خانواده دارند/ شناسایی ۳۸ کودک کار در استانجمشید شیران، معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان اظهار داشت: پارسال نیز ۱۵۰ کودک کار در استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۱۷ نفر پسر و بقیه دختر بوده اند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از قبیل فقر، مشکل بیکاری خانواده‌ها و مسائل فرهنگی و ساختاری همگی در بروز وظهور کودکان‌کار موثر هستند.

شیران یادآور شد: ۹۸ درصد این کودکان دارای خانواده بوده و کمک‌هزینه خانواده خود را تأمین می‌کنند.

وی از اجرای طرح مهرانه برای این کودکان خبر داد و گفت: در این طرح همزمان با آغاز سال تحصیلی بسته‌های آموزشی شامل لوازم‌التحریر، پک‌های پوشاک، کیف و کفش و لباس به همراه کمک‌هزینه تحصیلی به کودکان‌کار پرداخت می‌شود.

شیران با تاکید بر اینکه بدترین مشکل این کودکان فقر فرهنگی خانواده‌های آنهاست، ابراز داشت: این خانواده‌ها معتقد هستند وقتی کودک کمی بزرگ می‌شود باید بتواند با کار کردن خرجی خود را دربیاورد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی همدان در خصوص خدمات مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در همدان بیان کرد: تاکنون یک مرکز آموزشی حمایتی در مرکز استان فعال است که این مرکز با همکاری یک مددکار و روانشناس در سطح شهر ارتباط حرفه‌ای با این گونه کودکان برقرار می‌کنند تا در این مرکز بتوانند به کودکان کار خدمات روانشناسی، روانکاوی و حتی بهداشتی بدهند.

شیران بابیان اینکه ساماندهی این کودکان در مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در حال انجام است، گفت: کودکان کار در رنج سنی ۵ تا ۱۷ سال تعریف می‌شوند.

وی در خصوص خطراتی که این کودکان را تهدید می‌کند، تأکید کرد: خطرات سوءاستفاده جنسی، اعتیاد و حمل مواد مخدر آسیب‌هایی جدی است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت.

این مسئول با بیان اینکه برای رفع معضل کودکان کار و خیابانی باید تدابیری اندیشیده شود، گفت: بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار اقداماتی انجام داده، اما باید سایر بخش‌ها نیز در این زمینه همراه باشند.

۱۲ ژوئن در تقویم جهانی، روز منع کار کودکان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ د 

۳۸ کودک کار در استان همدان شناسایی شده است

برچسب ها: بهزیستی ، کودک کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.