مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور خبر داد:

تولید بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق آبی

استیری گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده، امسال با توجه به بارش‌های مناسب کشور، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق از نیروگاه‌های برق آبی تولید خواهد شد.

تولید بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق آبیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  صدا و سیما، فربد استیری مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با اشاره به اینکه این رقم متوسط تولید از خرداد تا شهریور بصورت روزانه است گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده، امسال با توجه به بارش‌های مناسب کشور، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق از نیروگاه‌های برق آبی تولید خواهد شد.

وی میزان برق تولید شده در نیروگاه‌های برق آبی کشور را از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۱۰.۸ میلیارد کیلو وات ساعت اعلام کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱.۸ بوده است.


بیشتر بخوانید: اصلاح و تعمیر رایگان ۱۸۰۰ کولر آبی در منطقه برق افسریه


مدیر مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با بیان اینکه به ازای تولید انجام شده در نیروگاه‌های برق آبی کشور از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار میلیون مترمکعب گاز صرفه جویی شده است ادامه داد: در زمستان امسال ۸ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیرو گاه‌های برق آبی تولید شد که این رقم معادل ۲ هزار میلیون مترمکعب صرفه جویی گاز و جلوگیری از تولید ۵ میلیون تن کاهش آلایندگی را در پی داشته است.

استیری با بیان اینکه اکثر نیروگاه‌های برق آبی کشور آماده بهره برداری است گفت: از ابتدای سال ۹۸ روزانه بیش از ۱۸۳ هزارمگاوات ساعت برق در این نیروگاه‌ها تولید شده است.

وی گفت: به دلیل بارش نامناسب کشور، ​سال ۹۷ تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی بیش از ۴۰ درصد در مقایسه با سال ۹۶ کاهش تولید را تجربه کرده است.

انتهای پیام/


صرفه جویی ۳ هزار میلیون مترمکعب گاز در سال گذشته

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار