آذری جهرمی مطرح کرد؛

تلاش برای برقراری ارتباط اینترنتی و تلفن همراه ۵۰۰ روستا/ افراد توانمند به ما معرفی شوند

تلاش برای برقراری ارتباط اینترنت و تلفن همراه ۵۰۰ روستا/افراد توانمند به ما معرفی شوندوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می‌شود ۵۰۰ روستای باقیمانده استان که ارتباط اینترنتی و تلفن همراه ندارند برنامه‌ای هم برای وضعیت ارتباطی آن انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: در یکسال گذشته جبران عقب ماندگی‌های کردستان در حوزه زیرساخت‌های ارتباطاتی و توسعه دسترسی‌ها در مناطق شهری پیگیری و انجام شده و امروز ۳۰ شهر کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته در حوزه ارتباطات استان هزینه شده است تا امکانات و تسهیلات برای دسترسی به وجود آید.

وی با بیان اینکه از یکهزار و ۳۰۹ روستای استان ۸۹۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و تحت پوشش تلفن همراه هستند، عنوان کرد: حدود ۵۰۰ روستای باقیمانده اصلا پوشش تلفن همراه ندارند و دلیل آن هم کم توجهی نیست، بلکه وضعیت توپوگرافی استان کار را سخت کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: مردم بر گردن ما حق دارند و وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است، بنابراین در چند مرحله برنامه‌ریزی‌هایی برای کردستان شده است.

آذری جهرمی افزود: ۳۵۵ سایت جی‌.اس.ام که کارآیی نداشتند و تکنولوژی آنها قدیمی بود در شش ماه گذشته نوسازی شده‌اند و همگی زیرساخت‌ها و شرایط‌شان به سایت‌های دقیق تبدیل شده و به شبکه همراه اول متصل و آمادگی انتقال به نسل بالاتر را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این ۳۵۵ سایت حدود ۱۲ سایت به نسل سه و چهار تبدیل شده است، بیان کرد: ۲۵ روستا در دو هفته گذشته به نسل سه و چهار و ۹۸ روستا نیز از طریق شبکه هایپر متصل شده‌اند.

وزیر ارتباطات نصب 100 سایت دکل مخابراتی در استان کردستان به ویژه در مناطق روستایی را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا عنوان و اعلام کرد: تلاش براین است بزودی این دکل‌ها نصب و در سفر رئیس جمهور به کردستان افتتاح شود.

آذری جهرمی افتتاح ۱۹۵ کیلومتر فیبر نوری و احداث مرکز ای.سی‌.تی و مرکز داده در استان را از دیگر برنامه‌هایی ذکر کرد که در حال انجام است و ابراز امیدواری کرد که تا زمان سفر رئیس جمهور به استان آماده افتتاح شوند.

وی اعلام کرد: تلاش می‌شود ۵۰۰ روستای باقیمانده استان که ارتباط اینترنت و تلفن همراه ندارند سعی می‌شود برنامه‌ای هم برای وضعیت ارتباطی آن انجام شود.

آذری جهرمی گفت: تلاش بر این است که ۵۰ درصد روستاهای یاد شده در استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و استان به سطح سایر استان‌های کشور برسد و توسعه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: از ظرفیت‌های جوان و اهل سنت استان برای بکارگیری در وزارت ارتباطات استفاده خواهیم کرد؛ افراد توانمند به ما معرفی شوند تا از توانمندی انها استفاده کنیم.

آذری جهرمی بیان کرد: اولویت ما ساختمان‌سازی نیست و در سالی که بودجه شرایط مناسبی ندارد نباید به دنبال دیوان‌سالاری و ساختمان‌سازی باشیم.

در این جلسه ۴۲ پروژه ارتباطی استان که با سرمایه‌گذاری ۲۲۲ میلیارد تومان انجام شده و نتیجه آن اتصال همه شهرهای استان کردستان به شبکه ملی اطلاعات و بروزرسانی زیرساخت‌های ارتباطی استان است، رونمایی شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر ارتباطات در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.