بیانیه مشترک آلمان و امارات درباره ایران

آلمان و امارات در بیانیه مشترکی از افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

بیانیه مشترک آلمان و امارات درباره ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تروریست‌های مورد حمایت غرب و برخی کشور‌های عربی و جنگ ائتلاف سعودی علیه مردم یمن از عوامل اصلی بحران خاورمیانه هستند، آلمان و امارات در بیانیه‌ای از ایران خواستند از اقدامات تنش‌زا در منطقه خودداری کند.

به نقل از رویترز، دو کشور ضمن ابراز نگرانی درباره تنش‌های فزاینده در خاورمیانه، از ایران خواستند «از اقداماتی که باعث تشدید این تنش‌ها می‌شود خودداری کند!»

این بیانیه پس از سفر دو روزه شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات به آلمان صادر شد.

در این بیانیه آمده است دو طرف بار دیگر بر ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام از سوی بازیگران منطقه که تنش‌ها را در منطقه تشدید کند، تاکید کردند.

در روز‌های اخیر تحرکات کشور‌های مختلف برای کاستن تنش‌های میان ایران و آمریکا افزایش یافته است. سفر مقامات اروپایی به ایران نیز به همین منظور صورت می‌گیرد. تنش‌ها میان دو کشور پس از خروج یکجانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک در سال گذشته و وضع دوباره تحریم‌های غیرقانونی این کشور علیه ایران تشدید شده است.

امارات در حالی شعار همزیستی مسالمت آمیز و تنش زدایی از منطقه سر می‌دهد که به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا را تشویق به مخاصمه در منطقه می‌کند و چهارمین سالی است که همراه با عربستان سعودی در تجاوز علیه یمن دست دارد.

از سوی دیگر، آلمان تنها سال گذشته ۴۵ میلیون یورو سلاح به امارات صادر کرد. این در حالی است که همه فعالان و گروه‌های حقوق بشری تایید می‌کنند این سلاح‌ها در جنگ فاجعه بار ائتلاف متجاوز سعودی علیه مردم یمن مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ جنگی که باعث کشته شدن ده‌ها هزار تن از غیرنظامیان یمنی و آواره شدن میلیون‌ها نفر از آن‌ها شده است. این جنگ بزرگترین فاجعه انسانی قرن را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، آلمان ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار