رئیس سابق سازمان سیا: بایدن حق دارد ترامپ را تهدیدی برای آمریکا بداند

«جان برنان» اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه‌ «ای بی سی» را مورد انتقاد قرار داد.

جان برنان: بایدن حق دارد ترامپ را تهدیدی برای آمریکا بداندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به انتقاد از اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور که در مصاحبه با‌ شبکه «ای بی سی» ایراد شد، پرداخت.

رئیس سابق سازمان سیا در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: این تازه‌ترین نمونه از آن چیزی است که منظور جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق است وقتی که می‌گوید ترامپ تهدیدی برای کشور ماست. برنان در ادامه این توئیت انتقادی نوشت: دونالد ترامپ شایسته هیچ منصب دولتی نیست و همه آمریکایی‌ها باید (از این موضوع) خشمگین شوند.

این توئیت برنان در واقع در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه او با شبکه‌ «ای بی سی » منتشر شد. ترامپ در مصاحبه روز گذشته خود در پاسخ به این سوال که در صورتیکه چین، روسیه یا دیگر کشور‌های خارجی تلاش کنند تا اطلاعات مخربی را درباره یک رقیب سیاسی در اختیار او قرار دهند، آیا او به اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، اطلاع می‌دهد یا اینکه به آن اطلاعات گوش می‌کند، گفت فکر می‌کنم هر دو کار را انجام می‌دهم.

رئیس جمهور آمریکا به‌ ای بی سی گفت: فکر می‌کنم شاید بخواهید این اطلاعات را بشنوید. شنیدن (اطلاعات) کار اشتباهی نیست. اگر کسی از یک کشور دیگر، نروژ، با من تماس بگیرد و بگوید ما اطلاعاتی درباره رقیب (انتخاباتی) شما داریم، فکر می‌کنم می‌خواهم که آن را بشنوم. سپس مجری‌ ای بی سی از او پرسید شما این نوع مداخله در انتخابات ما را خواهان هستید؟ رئیس جمهور آمریکا گفت این مداخله نیست. این اطلاعات است. فکر می‌کنم آن (اطلاعات) را بگیرم. ترامپ در ادامه افزود اگر متوجه شوم مشکلی در این خصوص وجود دارد سپس اف بی آی را در جریان قرار خواهم داد.

همچنین مجری ای بی سی به بخشی از صحبت‌های کریستوفر وری، رئیس اف بی آی اشاره کرد که گفته بود مقامات کمپین انتخاباتی در صورت دریافت تماس از اشخاص خارجی باید به پلیس فدرال خبر دهند. اما ترامپ تاکید کرد که رئیس اف بی آی اشتباه می‌کند.

آمریکا نزدیک به دو سال درگیر پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری این کشور و تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با عوامل خارجی بود و علی‌رغم پایان تحقیقات وزارت دادگستری در این خصوص، این موضوع همچنان از سوی قانونگذاران آمریکایی در دست بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار