شهر کویری قم میزبان رصد خانه سیار تارا

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی قم از حضور رصد خانه سیار تارا در قم با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری نجوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حیدری فرد،مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از حضور رصد خانه سیار تارا در قم خبر داد و گفت:گروه دانش شبکه چهار سیما در حال ساخت مستندی به نام "راهنمای مسافران کهکشان "در شهر‌های مختلف کشور باهدف معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل گردشگری نجوم است که این بار این بار رصد خانه سیار تارا در شهر کویری قم حضور یافت.

شهر کویری قم میزبان رصد خانه سیار تارا

وی ادامه داد:رصد خانه سیار تارا  با استقرار در کاروانسرا‌های دیرگچین، پاسنگان، مجموعه رصدخانه امام علی (ع) روستای ویریج و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به ظرفیت‌های گردشگری نجوم کویر قم  خواهد پرداخت.

حیدری فرد با بیان این که کویر قم دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی در زمینه نجوم است گفت: توجه به گردشگری نجوم گامی در جهت توسعه صنعت توریسم است.

شهر کویری قم میزبان رصد خانه سیار تارا

گفتنی است:رصد خانه سیار تارا نخستین و تنها رصد خانه سیار ایران و خاورمیانه به همت متخصصان داخلی در عرض یک سال و نیم تولید شده است، با توجه به این که بعضی پدیده‌های نجومی خاص را با توجه به محل رصدخانه‌های ثابت نمی‌توان به خوبی رصد کرد و استقرار این گونه رصدخانه‌های سیار در مناطق مختلف می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

انتهای پیام/ش

مستند راهنمای مسافران کهکشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.