رئیس سازمان ‌عشایر‌ کشور: سهمیه کنکور ‌فرزندان عشایر ‌حذف شد‌

رئیس سازمان امور عشایر کشور درباره سهمیه کنکور فرزندان عشایر گفت: سهمیه کنکور برای فرزندان عشایر تا دهه هشتاد برقرار بود اما متاسفانه این قانون حذف شد.

رئیس سازمان ‌عشایر‌ کشور: سهمیه کنکور ‌فرزندان عشایر ‌حذف شد‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور امروز در جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور در خصوص سهمیه کنکور فرزندان عشایر گفت: سهمیه کنکور برای فرزندان عشایر تا دهه هشتاد برقرار بود، اما متاسفانه این قانون حذف شد.

وی با بیان اینکه عشایر نجیب‌ترین قشر کشور به شمار می‌روند اظهار داشت: عشایر انسان‌های مولدی هستند که در تولید کشور سهم به‌سزایی دارند. اگر بخواهیم به توسعه پایدار برسیم می‌بایست ادبیات برنامه‌ریزی را مورد بازنگری قرار دهیم.

وی با اشاره به اقدامات مجلس و برنامه ششم توسعه در خصوص حمایت از عشایر افزود: سالیانه ۱۵۰ میلیارد تومان جهت توسعه و عمران مناطق عشایر هزینه می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه در حال حاضر قشر عشایر ریالی بدهکاری به بانک ندارند خاطر نشان کرد: بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف و به عاملیت بانک کشاورزی به عشایر کشور پرداخته شده و در حال حاضر هیچ گونه بدهکاری نیز به بانک ندارند چراکه اعتماد اجتماعی عشایر زبانزد است.

قندالی در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد سرپناه دائم٬ یک امر ضروری برای عشایر به شمار می‌رود اذعام داشت: با توجه به حادثه سیل و خسارت‌هایی که به سرپناه عشایر وارد شد این تجربه به ما ثابت کرد که باید به فکر سرپناه برای این قشر مولد باشیم. همچنین در حوزه تسهیلات بخشی از عشایر امکان دریافت این مهم را نداشتند٬ لذا از بانک کشاورزی انتظار داریم که پروانه و طرح مرتعداری را به عنوان وثیقه از عشایر قبول کنند.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان ‌عشایر‌ کشور درباره حذف سهمیه کنکور برای فرزندان عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.