رئیس مجلس شورای اسلامی در شیروان مطرح کرد؛

رفع مشکل مسکن روستا‌ها و شهر‌های کوچک با الگوی جدید/ایجاد بازارچه مرزی شیروان را پیگیری می‌کنم

لاریجانی گفت: برای رفع مشکل مسکن در روستا‌ها و شهر‌های کوچک، مدل جدیدی ارائه کرده ایم و امیدواریم مسئولان مربوط هم برای اجرای آن، پیگیر باشند.

رفع مشکل مسکن روستا‌ها و شهر‌های کوچک با الگوی جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد ،علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از چند واحد صنعتی شیروان، در نشست بررسی زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی استان خراسان شمالی که در شیروان برگزار شد، با بیان اینکه وقتی دشمن قداره بند، با ما در همه عرصه‌ها و خاصه اقتصادی، خصومت دارد، باید با بیشترین وفاق و همدلی با او روبرو شویم.

لاریجانی افزود: برای رفع مشکل مسکن در روستا‌ها و شهر‌های کوچک، مدل جدیدی ارائه کرده ایم و امیدواریم مسئولان مربوط هم برای اجرای آن، پیگیر باشند.

وی با بیان اینکه در این طرح، اختیار واگذاری زمین و تسهیلات را به شورای برنامه ریزی استان‌ها داده‌ایم افزود: در این طرح، سهم تسهیلات مسکن از ۸ به ۲۰ درصد افزایش یافته است تا جوانانی که در بدو تشکیل زندگی اند، مشکل سرپناه نداشته باشند.

لاریجانی همچنین گفت: موضوع توزیع متناسب کالا‌های اساسی در مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: برای توسعه راه آهن در این استان، از فاینانس استفاده می‌شود و امکان پذیر است که جزء اولویت‌ها قرار گیرد و بنده هم حتما سفارش و پیگیری می‌کنم.

دکتر لاریجانی گفت: مرز هم یک فرصت مناسب برای توسعه شهرستان است و ایجاد بازارچه مرزی شیروان را پیگیری می‌کنم و گفتگو‌های لازم را با کشور ترکمنستان انجام می‌دهم.

وی از مسئولان و نماینده شیروان برای پیگیری و برخورداری صد درصد روستا‌های شیروان از نعمت گاز و همچنین تدوین سند توسعه استان قدردانی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی، همچنین بر راه اندازی تولید برای رفع مشکل اشتغال، استفاده از ظرفیت مردم در اقتصاد استان و کشور و چابک سازی دولت، استفاده و توسعه ظرفیت‌های کشاورزی همچون سیستم‌های گلخانه‌ای و صنایع جانبی و گردشگری تاکید کرد.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در طرح توسعه استان، به توسعه متوازن همه بخش‌های منطقه توجه شده است.

شجاعی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت مجموع داشته‌های استان همچون نیروی انسانی به درستی استفاده کنیم.

حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان هم نبود شغل را بزرگترین مشکل مردم منطقه و سبب مهاجرت فراوان به شهر‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: در کشور ما کار‌ها بسیار تداخل دارد. مجلس همانطور که قانون تصویب می‌کند باید پیگیر اجرایش هم باشد.

مهندس هنرور مدیر زیرساخت توسعه شمال شرق وزارت راه و شهرسازی هم با بیان اینکه عملیات ساخت راه آهن جوین اسفراین بجنورد شیروان، به طول ۲۱۱ کیلومتر از سال ۹۰ آغاز شده، گفت: بخش اول این طرح، به طول ۵۸ کیلومتر تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و بخش دوم آن نیز از اسفراین تا بجنورد به طول ۱۰۳ کیلومتر در حال پیگیری برای انعقا قرارداد با یک کنسرسیوم داخلی است و بخش سوم هم راه آهن بجنورد به شیروان به طول ۵۰ کیلومتر است که در حال اجرای مناقصه و ابلاغ آن هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز بر بهره گیری از ظرفیت مرز مشترک ۸۰ کیلومتر‌ی شهرستان شیروان با ترکمنستان تاکید کرد و گفت: ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار در نیروگاه شیروان هزینه شده که برابر بیش از ۳۰ سال اعتبار کل استان است.

عزیزی همچنین از تجهیز کارگاه پالایشگاه بنزین یورو چهار شیروان و راه آهن شیروان- بجنورد خبر داد.

وی گفت: کارخانه قند شیروان از بحران خارج شده و در طول فعالیت ۶۳ ساله کارخانه، دوبار در فصل بهار فعالیت داشته و هم اکنون نیز ۶۶ هزارتن شکر خام جذب شده تا به فعالیتش ادامه دهد.

انتهای پیام / م

برای رفع مشکل مسکن در روستا‌ها و شهر‌های کوچک، مدل جدیدی ارائه کرده ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.