آیت الله دری نجف آبادی:

عبودیت راهی برای رسیدن به خداوند

امام جمعه اراک گفت:بندگی و عبودیت خداوند انسان را به کمال و به خداوند عزوجل میرساند.

 

سسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک گفت:در سایه عبادت و بندگی است که میتوان به درجات بالا رسید.حضرت موسی،عیسی و پیامبر ختمی مرتبت خداوند را بندگی کردند تا به این درجات رفیع رسیدند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود:بندگی خدا و عبودیت دلیل آفرینش پروردگار است،این ما هستیم که نیاز به بندگی الله داریم.

پیغمبر اسلام(ص)فرمودند علم واقعی در این سه قسم‌است:علم مربوط به اعتقادات(از جمله قیامت شناسی،امام شناسی)؛علم دوم علم اخلاق شناسی است؛علم سوم وظایف شرعی است.

این سه علم اگر در راه درست استفاده شود باعث پیشرفت جامعه بشری میشود وگرنه بمبی بر سر مردم مظلوم سوریه و لبنان می شود.

وی بیان کرد:اسلام پرچم دارعقلانیت است،اگر از عقلانیت به درستی بهره ببریم هیچگاه فرایض دینی را رها نمیکنیم.این عقلانیت و اسلام است که آدم هایی مانند مطهری،بهشتی و رهبر انقلاب اسلامی را میسازد.رهبری که وقتی نخست وزیر ژاپن به محضر ایشان میرسد دستش تهی است و در برابر عظمت و شان رهبر سر فرود می آورد.

امام جمعه اراک در خطبه های دوم نماز جمعه اظهار کرد:خداوند به صورت ظاهری و ظاهر اعمالمان نگاه نمیکند و آن چیزی که مهم است نیات قلبی است که اعمالمان با نیات درست،زیبا خواهد بود.فلذا باید قلب را از بدی ها از جمله تکبر،دروغ و نفاق پاک نگاه داریم.قلب سلیم کانون نور خداست.

یکی از مهم ترین مسائل داخلی و بین المللی ما،مسائل هسته ای است؛زحمات بسیاری برای تاسیسات هسته ای کشیده شد تا جمهوری اسلامی ایران از نظر علم هسته ای در جایگاه قابل قبولی قرار بگیرد.

وی گفت:در مصارف دارویی،کشاورزی و صنعت سه کشور تعهد کردند مارا یاری کنند اما به تعهداتشان عمل نکردند و جوانان کشور توانستند.این قضایا ادامه داشت تا به مذاکرات اخیر ۵+۱ رسید و ما به تعهدات خود عمل کردیم اما باز هم آن دولت غاصب آمریکایی که بنا بود تحریم ها را بردارند باز هم مردم را به خیال خود تحت فشار قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد:منافقین پناهنگاهشان آمریکایی است که برای چپاول آل صعود حاضر است یمن را با خاک یکسان کند.آنها از ۷۰ سال قبل در کودتا ۲۸ مرداد تا به امروز صداقت نداشته اند.ما به چه چیز اینها میتوانیم اعتماد کنیم با این همه دروغ ها و خیانت هایی که کرده اند.اینجا کشور ایران،کشور خمینی کبیر و کشور امام حسین است و نمیتوانند آمریکایی ها به اهداف کثیف خود برسند.

انتهای پیام/ی

آمریکایی ها همیشه دروغگو بوده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.