مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل:

سرعت آمریکا در ارائه مدرک علیه ایران تعجب‌برانگیز است

دومینیک ترینکاند سرعت آمریکا در ارائه مدرک درباره نقش ایران در حادثه اخیر در دریای عمان را تعجب‌برانگیز و ادله آن را متناقض خواند.

مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل: آمریکا به دنبال افزایش تنش در منطقه استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام پیشین فرانسه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی «سرعت ارائه مدرک از طرف آمریکا علیه ایران در رابطه با حادثه انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان» را تعجب‌برانگیز خواند.

با بیان اینکه شیء پرنده‌ای که گفته می‌شود نفت‌کش‌ها را هدف قرار داده احتمال دارد یک هواپیمای بدون سرنشین یا خمپاره باشد گفت: «در آنچه آمریکا به عنوان مدرک ارائه کرده است نوعی تناقض مشاهده می‌شود. دیگران به مطلب دیگری اشاره می‌کنند و آمریکا موضوع دیگری را به عنوان مدرک ارائه کرده است.»

وی در ادامه درباره تصاویر ویدئویی سیاه و سفیدی که پنتاگون برای اثبات نقش ایران در حادثه دریای عمان (اینجا) منتشر کرده است، گفت: «از اینکه این مدرک به سرعت ارائه شد متعجب شدم. شانزده سال پیش درباره عراق شواهدی در اختیار دیپلمات‌ها در سازمان ملل قرار گرفت که نادرست بودند. به نظرم این نمی‌تواند مدرک باشد.»

این مقام پیشین فرانسوی افزود: «جنگ طلبان دولت آمریکا به دنبال افزایش تنش در منطقه هستند و این بسیار خطرناک است و به نظر می‌رسد آن‌ها منافعی از تنش‌آفرینی در منطقه دارند. آمریکا در منطقه از توافق‌ها تبعیت نمی‌کند و خواهان محاصره و تحریم ایران است.»

اظهارات «دومینیک ترینکاند» پس از آن بیان می‌شود که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام روز گذشته (جمعه) با انتشار فیلم بی‌کیفیتی که زمان و مکان آن مشخص نیست مدعی شد این فیلم یک قایق سپاه پاسداران را نشان می‌دهد که در حال جدا کردن یک مین عمل‌نکرده از بدنه یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده است. 

با این حال، این روایت (حمله با مین) به سرعت از سوی مالک نفتکش ژاپنیِ حادثه‌دیده نادرست خوانده شد. در ادامه، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد ویدئویی که توسط آمریکا ارائه شده برای اثبات این موضوع که ایران پشت حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان بوده کافی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
صهینیست های احمق خ..............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سعودی ها چند روز پیش فیلم رو ساخته بودند
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۱:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
انگلیس امریکا وهمه غربیها واعراب مزدور اسراایل بدانند ، دیگر نقشه های کثیف همه شما تروریست پرورها لو رفته ودیگر دروغگوییهایتان اثر ندارد ، شما میخواهید بین کشورهای مسلمان وایران فتنه راه بیاندازید ، ملتها حسابشان از حکومت های مزدور جداست . اگر جنگی در منطقه شروع شود . که نمی شود . در همین کشورهای مسلمان ملتهای بیدار شده بحساب قاتلان یمنیها وسوریها وعراقیها خواهند رسید ،حکام اعراب که تروریست پروراند وبود جه مملکتشانرا خرج تروریستها کردند . که اسد را کنار بزنند وسوریه را متحد اسراایل بکنند . وتا کنون پنجاه هزار یمنی را شهید ومجروح کرده اند . وبه اسراایل کمک می کنند . که قدس را اسراایلی کند وغزه مظلوم را تنها گذاشته اند ، دیگر جای در این کشورهای مسلمان ندارند ، این حکام عرب که امریکارا سرپرست خود قرار داده اند . از اسلام خارج شده اند ، دقیقا مخالف آیه 138 و 139 سوره ناس ضد قرآن کریم عمل کرده اند . ومنافقی خودرا ثابت کرده اند . وبا کشتار مسلمانها بنفع اسراایل وامریکا وکشورهای غربی ، در صف کفار قرار گرفته اند . واز اسلحه امریکا وغربیها واسراایل برای کشتن بچه های کلاس قرآن یمنیها استفاده می کنند . مساجد را ویران کردند ومشروب خانه هارا آباد کردند . وهابیت وسلفیت را برعلیه اسلام تشکیل دادند . وبا ایجاد اختلاف بین مسلمانها . فلسطین را فراموش کردند . با اسراایلیها وامریکاییها رقص شمشیر می کنند . وفلسطین را به جلاد های اسراایلی فروختند . ودر سفارتخانه ترکیه خاشقچی را باارّه برقی تکه تکه کردند ، ودرداخل چمندانهای دیپلماتیک به عربستان انتقال دادند ، حجاج را برای رضایت امریکا واسراایل در منا قتل عام کردند ، هزاران زندانی بچه خوردسال در زندانهایشان شکنجه میشوند . ایران اسلامی درقلب همه ملتها ی مسلمان ومنصف جای دارد . ایرا ن با خداست . وخدا یارویاورش خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
باید گفت جنگ طلبان احمق آمریکایی که حتی نمی توانند یک صحنه سازی قابل قبول ارایه کنند
آخرین اخبار