سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش نرخ صادرات برق یک راه برای جلوگیری از رانت برق ارزان قیمت

قره‌خانی گفت: دریافت عوارض، مالیات و افزایش نرخ صادرات می‌تواند از رانت برق ارزان قیمت توسط سرمایه‌گذاران ارز مجازی جلوگیری کند.

افزایش نرخ صادرات برق یک راه برای جلوگیری از رانت برق ارزان قیمتاسداله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت ارزان برق زمینه را برای هجوم سرمایه گذاران بیت کوین فراهم کرده است، اظهار کرد: اگر سرمایه گذاران بیت کوین یا ارز مجازی بخواهند به صورت قانونی از ناحیه بانک مرکزی و سازمان ذی صلاح پذیرفته شوند، ابزار رسیدن به این ارز  باید برق قوی داشته باشند.

وی افزود: هم اکنون در ایران برخی افراد مبادرت به این کار دارند، این بخش باید مجوز‌های قانونی بگیرند تا تحت نظارت و کنترل باشند که مشکلات بعدی ایجاد نشود.

قره خانی ادامه داد: اگر برقی که برای این کار استفاده می‌شود، مقدار آن معنا دار باشد، مسئولان امر با دریافت مالیات و عوارض و ارائه برق گران‌تر می‌توانند بخشی از هزینه‌ها را جبران کنند. همانند افزایش جریمه ۱۶ درصدی که در کنار تعرفه ۷ درصدی از مشترکان پرمصرف دریافت می‌شود.


بیشتر بخوانید: حذف قبوض کاغذی تا پایان مهر ماه/ ۲۰ درصد هزینه قبض برق مشترکان کم مصرف کاهش می‌یابد


سخنگوی کمسیون انرژی با اشاره به اینکه برق کشور به عموم مردم اختصاص دارد، اظهار کرد: مسئولان ذی ربط با دریافت عوارض، مالیات، تعرفه، افزایش نرخ صادرات و غیره می‌توانند از رانت برق ارزان قیمت توسط سرمایه گذاران ارز مجازی جلوگیری کنند.

وی افزود: قیمت استخراج هر بیت کوین در جهان ۷ هزار دلار است و برای هر بیت کوین ۷۲ هزار کیلو وات ساعت برق مصرف می‌شود که به اندازه مصرف ۲۸ مشترک است. تعداد این افراد به تازگی افزایش پیدا کرده و می‌تواند به ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

به گفته قره خانی، بنابر پیشنهاد وزارت نیرو  تعرفه ای با نرخ صادراتی باید برای این افراد در نظر گرفته شود، چرا که آن‌ها دستگاه‌هایی را وارد کشور می‌کنند و از حق مردم ما بهره مند می‌شود.

 سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان اعمال تعرفه برق صادراتی به خارج از کشور را راهکاری مناسب دانست و گفت: بیت کوین هر مزایایی که دارد، برای خودش است، این افراد با دستگاه خودشان از برق مجانی ما استفاده می‌کنند، در حالیکه وزارت نیرو تنها تامین کننده برق مردم است.

انتهای پیام/

وزارت نیرو تنها تأمین کننده برق مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار