الکترونیکی بودن بیش از ۳۰ درصد آزمون‌های پیام نور کرمان

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان از آغاز برگزاری امتحانات در ۲۹ مرکز و واحد این استان خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ درصد آزمون‌ها الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا محدثی زرندی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: ۵۰ هزار آزمون الکترونیکی و ۱۱۶ هزار آزمون کاغذی در نیمسال جاری در مراکز و واحد‌های پیام نور استان کرمان برگزار خواهد شد.

وی از اجرایی سازی دستورالعمل نظام مدیریت سبز وزارت علوم خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور علاوه بر تشکیل شورای راهبری مدیریت سبز، برای اجرایی شدن این نظام همواره پیشگام بوده و گسترش آزمون‌های آنلاین و الکترونیکی طی سال‌های اخیر، اقدامی بزرگ و مثبت برای صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست است.

محدثی زرندی با عنوان اینکه آزمون‌های پایان نیمسال دوم ۹۷- ۹۸ دانشگاه پیام نور از ۱۸ خردادماه آغاز شده و ۱۰ تیرماه پایان می‌یابد، تصریح کرد: با تمهیداتی که مرکز سنجش و آزمون در حوزه‌های آزمونی مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور اندیشیده است، در این نیمسال بیش از ۳۰ درصد آزمون‌های استان کرمان به شکل کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در آزمون الکترونیکی، دانشجو این امکان را خواهد داشت که همزمان با پایان آزمون نمره خود را دریافت کند، بیان داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه آزمون محور کشور، خدمات و تمامی فرایند‌های آزمونی را به طور کاملاً مکانیزه و در اصطلاح بدون کاغذ برگزار می‌کند و امروز در جایی ایستاده است که میلیون‌ها نفر آزمون را با موفقیت و در بالاترین سطح امنیت و حفاظت سئوالات و در عین حال با سطح بالایی از رضایت مندی آزمون دهندگان، برگزار کرده است.

محدثی زرندی حذف کامل کاغذ، نجات جنگل‌ها و حفظ محیط زیست را از مهم‌ترین مزایای آزمون الکترونیکی دانست و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه پیام نور بتواند با تأمین زیرساخت‌های لازم در آینده‌ای نزدیک تمام آزمون‌های خود را به صورت الکترونیکی برگزار کند.

انتهای پیام/ب

برگزاری بیش از ۳۰ درصد آزمون‌های پیام نور کرمان به صورت الکترونیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار