خراسان شمالی نایب قهرمان مسابقات ورزشی عشایر کشور

خراسان شمالی در مسابقات ورزشی عشایر کشور نایب قهرمان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،زیور نعمتی رئیس هیأت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی خراسان شمالی گفت: مسابقات ورزشی عشایر کشور که در قالب جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر در شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی جریان داشت، عصر جمعه با قهرمانی استان گلستان پایان یافت.
نعمتی افزود: در این رقابت‌ها، پس از گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
وی اظهار کرد: در این رقابت‌ها ۱۶۰ ورزشکار از هشت استان در قالب ۱۷ تیم زن و مرد در ارگ تاریخی بلقیس اسفراین در ۱۳ رشته ورزشی با هم رقابت کردند.
نعمتی به کسب ۶ نشان طلا، ۲ نقره و یک برنز توسط ورزشکاران خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی در رشته‌های کشتی قندی، دو ۱۰۰ متر، چوب کشی، حمل مشک، دال پلان و تیراندازی با تیرکمان، اول شد.
به گفته وی ورزشکاران مرد عشایر در رشته‌های دو سرعت، کشتی باچوخه، دال پلان انفرادی، هفت سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، فلاخن یا پرتاب سنگ، چوب کشی وزن منفی ۸۵ و طناب کشی با هم رقابت کرده و بانوان هم در رشته‌های هفت سنگ مهارتی، دال پلان انفرادی، چوب‌کشی وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، حمل مشک، توچینی کلاف پشمی و طناب‌کشی مسابقه دادند.
جشنواره ملی فرهنگی ورزشی عشایر روز پنجشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی در مجموعه تاریخی و فرهنگی ارگ بلقیس اسفراین گشایش یافت.
بر اساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر پنجشنبه و جمعه با حضور عشایر ۱۵ استان کشور در ارگ تاریخی بلقیس اسفراین پیگیری شد.
انتهای پیام / ط


گلستان قهرمان مسابقات ورزشی عشایر کشور

برچسب ها: عشایر ، رئیس مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.