پرداخت ۳ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل

استاندار ایلام از پرداخت کمک بلاعوض ۳ میلیارد وسیصد میلیون تومانی به سیل زدگان ایلام خبرداد.

پرداخت ۳ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از سیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام شامگاه جمعه در گفت وگویی در خصوص آخرین اقدامات برای بازسازی مناطق سیل زده استان گفت: دستگاه‌های امدادی از جمله کمیته امداد و بنیاد مسکن و خیرین آماده کمک رسانی به مناطق سیل‌زده استان برای تامین وسایل سرمایشی هستند که در صورت اعلام نیاز از طریق فرمانداری‌های مربوطه در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با یاداوری اینکه سه هزار و ۷۰۰ نفر در مناطق سیل‌زده ایلام به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات بانکی معرفی شده اند، اضافه کرد: برآورد خسارت‌ها شامل واحد‌های معیشتی سه هزار و ۵۵۱ واحد، تعمیراتی ۹ هزار و ۸۰۰ و واحد‌های احداثی سه هزار و ۲۸۰ واحد و در جمع ۱۶ هزار و ۶۳۸ واحد تایید شده است.

سلیمانی افزود: حدود ۳۳ میلیارد ریال تاکنون کمک بلاعوض تحویل افراد خسارت دیده شده است و حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی اظهار کرد: علت کم بود انعقاد قرارداد مشکل بانک مرکزی است، در مرحله اول تسهیلات به استان گلستان و مازندران و سایر استان‌ها با مبلغ کمتری لحاظ شده بود و در مرحله دوم تمام استان‌ها را لحاظ کردند از جمله استان ایلام و مسئله دیگر عدم ابلاغ به موقع دستورالعمل تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها بوده است.

استاندار ایلام افزود: الان شعبه پرداخت در بخش ماژین مستقر شده، اگر مشکل در بانک مرکزی و سرپرستی بانک مسکن در کشور حل شود به سرعت این تسهیلات وکمک‌های بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی گفت: در ساخت و ساز چند گروه داشتیم، گروه اول افرادی که خودشان زمین داشتند که با کمک بلاعوض بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را شروع کردند، گروه دوم، تعدادی از خانه‌ها در حریم رودخانه قرار دارند که باید جابجا بشوند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: گروه سوم، تعدادی دیگری که آب وارد خانه‌های آن‌ها شده است و در حریم رودخانه نیستند، آن‌ها در همان جای خود بازسازی می‌شوند.

وی افزود: خانه‌هایی که باید جابجا شوند یا زمین برای ساخت دارند یا توسط کمیته امداد برای آن‌ها زمین خریداری شده و یا زمین از طریق راه و شهرسازی و منابع طبیعی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: روستا‌های سیل زده‌ای که برای ساخت و ساز و کمبود زمین در طرح هادی مشکل داشتند در طرح ضربتی بنیاد مسکن مشکل آن‌ها حل و فصل شد.

وی گفت: ما در مناطق سیل زده مشکل فنی نداریم، اگر مشکل بانکی حل بشود به سرعت بنیاد مسکن و استان‌های معین و دستگا‌های ذی ربط آمادگی دارند امور را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/اس

پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان سیل ایلام

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.