مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه»

بازیگران با وجود کمبود مجری در رسانه ملی به مجری گری علاقه‌مند شده اند

مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه» گفت:رسانه ملی امروز با خلا جدی مجری روبه رو بوده و به همین دلیل است که بازیگران به مجری گری علاقه‌مند شده اند.

بازیگران با وجود کمبود مجری در رسانه ملی به مجری گری علاقه‌مند شده اندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سید مرتضی فاطمی مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه»  دیشب در نشست مردم و اصحاب رسانه «تیتر یک» که در روزنامه قدس مشهد برگزار شد، گفت: دهه ۸۰ نشریه «پنجره» که هفته نامه‌ای فرهنگی و سیاسی بود برای نخستین مرتبه منتشر شد و سال ۹۳ به پیشنهاد مدیر شبکه افق، این هفته نامه به مجله تصویری تبدیل شد که خروجی آن برنامه ۱۸۰ درجه شد.

وی افزود: خوشبختانه این برنامه موفق شد برای نخستین مرتبه برخی از چهره‌های سیاسی را به تلویزیون آورده و با آن‌ها گفتگو کند.

مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه» تصریح کرد:، اما شرایط امروزه تغییر کرده و گفتگو‌های این چنینی خواسته مردم نیست، فضا جامعه از دو قطبی اصلاح طلب و اصولگرا هم فراتر رفته و مردم به دنبال این هستند که بدانند حرف خودشان در کجا قرار دارد و جامعه از این بحث‌ها اشباع شده است.

فاطمی تصریح کرد: بنابراین به این فکر کردم که ما باید به دنبال پاسخ گویی و مطالبه گری از مسئولین باشیم و تک گفتگو‌هایی آماده کنیم که تلاش کند از مسئولان مطالبه گری داشته باشد، اما به دلایل متعددی، که همه آن‌ها لزوماً مربوط به سازمان صدا و سیما نیست و بخشی از آن هم خود ما مردم و برنامه سازان هستیم که اجازه نمی‌دهیم حرف صریح و جدی بیان شود، رسانه ملی ظرفیت لازم برای گفتگو واقعی را ندارد.

وی ادامه داد: ما نخستین برنامه خودمان با عنوان «تالار آینه» را با پرواز همای، خواننده که سال‌ها در ایران نبود، شروع کردیم و موافقت‌های لازم را هم گرفتیم، اما نیم ساعت پیش از شروع برنامه اجازه پخش آن به ما داده نشد.

مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه» تاکید کرد: با پیگیری‌های مختلف برنامه پرواز همای پخش شد و پس از آن چهره‌های مختلف فرهنگی و سیاسی به برنامه آمدند و سعی کردیم گفتگو‌های صریحی داشته باشیم که با استقبال مردم و شبکه مواجه شد و پیشنهاد شد که برای ماه رمضان نیز برنامه‌ای داشته باشیم.

اختیاریه کپی از ماه عسل نیست

فاطمی با بیان اینکه اختیاریه کپی از برنامه ماه عسل نیست، افزود: کپی در دو شکل محتوا و فرم اتفاق می‌افتد، در خصوص فرم «اختیاریه» از ساده‌ترین وسایل و طراحی استفاده کرده است و در خصوص محتوا با تاکید بر خصوصیات ویژه‌ای که برنامه ماه عسل داشت باید بگویم که محوریت آن اشک بوده است، اما «اختیاریه» مجموعه‌ای از اشک و لبخند بود. علاوه بر این برنامه‌های قصه محور همواره وجود داشته اند و برنامه جزر و مد پیش از ماه عسل، قصه محور بود.

وی با اشاره به اجتناب برنامه سازان نسبت به ساخت برنامه‌های چالشی، گفت: در صدا و سیما یک اصلی وجود دارد با عنوان اینکه سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند، چرا وقتی می‌توانیم درباره عاشق شدن صحبت کنیم و یا اینکه برنامه‌های طنز بسازیم و مردم هم استقبال کنند باید برنامه ساز‌ها کاری بسازند که پس از چند قسمت پخش آن متوقف شده و برنامه ساز نیز متضرر شود.

مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه» ادامه داد: تقریباً در تلویزیون و رسانه ملی دیگر برنامه‌هایی از این دست نداریم و برنامه‌ها به سمتی رفته است که یا سرگرمی صرف است و یا دغدغه و مخاطبی ندارد، گرچه این برنامه‌های نیز برای صدا و سیما لازم است.

لزوم کشف ادبیات نسل جدید

وی در پاسخ به سوالی که در خصوص ادبیات نسل جدید مطرح شد، تصریح کرد: دهه هشتادی‌ها دنیای پیچیده و عجیبی دارند و ادبیاتی دارند که اگر به آن سریع‌تر دست پیدا نکنیم، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «اختیاریه» همچنین در خصوص این نکته که چرا گفتگو با سیاستمداران از مردم عادی راحت‌تر است، خاطرنشان کرد: در مواقعی گفتگو با سیاست مداران از مردم عادی راحت‌تر است، چراکه سیاستمداران همواره به فکر آینده خود هستند و حدود خاصی را رعایت می‌کنند، اما در برابر شخصی که به راحتی انتقاد‌های شدیدی را مطرح می‌کند، کنترل شرایط برای مجری سخت خواهد بود.

فاطمی به موضوع کمبود در رسانه اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم تربیت مجری، رسانه ملی امروز با خلأ جدی مجری روبه رو است و به همین دلیل است که بازیگران به مجری گری علاقه‌مند شده اند.
 
انتهای پیام//ا.س
برچسب ها: رسانه ملی ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.