مشارکت صددرصدی مردم و دستگاه‌ها در مرمت پروژه‌های میراث فرهنگی

معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از مشارکت صددرصدی مردم و دستگاه‌ها در مرمت پروژه‌های میراث فرهنگی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر محمد حسن طالبیان در دیدار با آیت الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل، گفت: در کشور بیش از ۵ هزار پروژه‌های مرمتی وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی تنها بخشی از این پرژه‌ها می‌تواند مرمت و بازسازی کند.

وی افزود: بخش عظیمی از این مرمت‌ها از طرف مردم و دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در حال انجام است و مشارکت مردم در این امر صد درصدی است.

معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در جامعه امروزی دیدگاه مردم نسبت به آثار و ابنیه‌های تاریخی عوض شده است نه تنها با نگاه تاریخی بلکه با نگاه گردشگری هم توجه می‌شود و همین امر باعث شده است که مردم در مرمت پروژه‌های میراث فرهنگی مشارکت صد در صدی داشته باشند.

طالبیان افزود: با توجه به اقدامات خوبی که به همت مدیریت میراث فرهنگی استان اردبیل در شیخ کلخوران، جمعه مسجد و پایگاه جهانی شیخ صفی صورت گرفته است این مکان‌ها می‌تواند بزرگترین ظرفیت گردشگری مذهبی را در استان ایجاد کنند بخصوص در محوطه تاریخی شیخ کلخوران که می‌تواند به بزرگترین مرکز گردشگری مذهبی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کند.

انتهای پیام/ع

وجود بیش از ۵ هزار پروژه‌های مرمتی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.