اجرای طرح «افق» در ۱۳ بقعه متبرکه شاخص استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:در گذشته ۴۰ مرکز امکان خدمات فرهنگی و قرآنی را فراهم می‌کردند که در بازبینی صورت گرفته استان اصفهان اکنون طرح «افق» را در ۱۳ بقعه متبرکه برگزار کند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به طرح جامع «افق» با در راستای نیل به اهداف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ابراز داشت: «افق» از حروف ابتدای سه واژه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تشکیل شده است، این طرح در ۱۳ بقاع متبرکه شاخص در استان اصفهان اجرا می‌شود.

وی با برشمردن اهداف طرح «افق» افزود: این طرح در نظر دارد با تقویت کارکرد‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در راستای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی، زمینه حضور و مشارکت فعال جوانان و نیرو‌های متعهد و ارزشی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را فراهم کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: در طرح «افق» سعی شده تا از ظرفیت تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی در راستای تقویت مشارکت شهروندان، زائرین و مجاورین در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اهتمام لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به الگوسازی خدمات اجتماعی متناسب با آموزه‌های دینی و شاخص‌های مذهبی در ترویج معارف و علوم قرآنی و تدوین اندیشه گفتمان انقلاب اسلامی تصریح کرد: با ارتقای بقاع متبرکه که پیش‌تر نیز دارای مراکز فرهنگی و قرآنی بودند در صدد رساندن کمک‌ها و اجرایی کردن نیات واقفان خیراندیش خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به آستانه مقدسه حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع)، آرامگاه علامه مجلسی، آستان مقدس امامزاده محسن (ع)، امامزاده آقا علی عباس، امامزاده سلطان علی محمد باقر در مشهد اردهال کاشان، آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) و به همراه دیگر بقاع متبرکه شاخص که میزبان طرح افق خواهند بود، ابراز داشت: در گذشته ۴۰ مرکز امکان خدمات فرهنگی و قرآنی را فراهم می‌کردند که در بازبینی صورت گرفته استان اصفهان اکنون طرح «افق» را در ۱۳ بقعه متبرکه برگزار کند.

وی افزود: امیدواریم با رویکرد آسیب شناسانه به مسائل اجتماعی در طرح جامع «افق»، موضوع محرومیت زدایی را هم پیش ببریم و ضرورت زندگی اجتماعی بر آموزه‌های قرآنی را از طریق طرح مذکور برای شهروندان، زائرین و مجاورین فراهم کنیم.

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح افق در استان اصفهان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.