رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان:

سمپادی‌ها می‌توانند ۲ دیپلم همزمان اخذ کنند

مهاجرانی گفت: براساس همکاری‌های به عمل آمده با معاونت متوسطه، دانش آموزان سمپاد امکان اخذ ۲ دیپلم همزمان دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در آیین انقعاد تفاهم نامه مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان باوزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه موجب می‌شود تا در حوزه‌ای گام برداریم که تا امروز کمتر در این مسیر حضور داشتیم و قرار است پرورش خلاقیت را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: براساس آمار‌ها ارزش افزوده در کشاورزی ٣درصد، خدمات٣٠درصد، کارسیاه و قاچاق٣٠در صد و در حوزه‌های تحقیق و ٣٠٠٠درصد برآورد شده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید بیان کرد: بر این اساس در مدارس استعداد‌های درخشان و جشنواره نوجوان خوارزمی در مسیر رونق تولید گام برداشتیم تا دانش آموزان با این مفاهیم آشنا شوند.

مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان متولی آموزش در حوزه نخبگان است

وی افزود: مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان متولی آموزش در حوزه نخبگان است و باید بستر تربیت کار آفرینی را آماده کنیم، به همان‌اندازه که رتبه‌های علمی بین المللی مهم است، باید تربیت، مهارت آموزی هم به دانش آموزان بیاموزیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: در مدارس استعداد‌های درخشان وظیفه داریم که در راستای پرورش خلاقیت دانش آموزان گام برداریم باید بازیگران اصلی حوزه کسب و کار به ما کمک کنند تا در راستای افزایش تعصب کار و مسیر درست حرکت کنیم.

برگزاری اولین المپیاد اقتصاد و مدیریت در سال تحصیلی آینده

وی تاکید کرد:در سال تحصیلی آینده اولین المپیاد اقتصاد و مدیریت را کلید خواهیم زد و امیدواریم با این المپیاد، متناسب با نیاز مدیریتی و اجرایی کشور گام برداریم.

مهاجرانی تصریح کرد: المپیاد‌ها با هدف گسترش دانش پیش می‌رود و برای اولین بار المپیاد اقتصاد و مدیریت کلید می‌زنیم و سال تحصیلی پیش رو این المپیاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌هایی از این دست کمک به ارتقای بازو‌های اجرایی است و باید متناسب با نیاز‌های کشور گام برداریم تا این نیاز‌های خفته را بیدار کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: بسیاری از شرکت‌هایی که اکنون فعالیت دارند مدیران آن از بچه‌هایی سمپاد است و با وجودی که تاکنون این بستر ارگانیک نبوده است، اما فعالیت‌های خوبی داشتیم که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بهبود پیدا کند.

مهاجرانی گفت: علاوه بر هنرستان سمپاد مهارتی دانش‌آموزان می‌توانند دو دیپلم دریافت کنند یکی در رشته‌های نظری و دیگری در رشته‌های مهارتی مورد علاقه خود که در این مورد با معاونت متوسطه هماهنگی‌های لازم را داشتیم.

وی بیان کرد: طراحی پودمان‌های مهارتی در حوزه هایتک هم مورد توجه است، سمپاد در دو لایه هایتک و مدیوم تک وارد عمل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار