۵۷ درصد اهدا کننده مستمر خون در خراسان رضوی

در حال حاضر ۵۷ درصد از اهدا کنندگان خون در این استان اهداکنندگان مستمر هستند یعنی به طور میانگین سه بار در سال خون خود را اهدا می‌کنند.

۵۷ درصد اهدای خون در خراسان رضوی به صورت مستمر صورت می‌گیردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسنی معاون فنی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اهدا کنندگان مستمر به لحاظ سلامت و کیفیت خون اهدایی بهترین داوطلبان اهدای خون به شمار می‌روند که رشد سالانه این نوع اهداکنندگان از اهداف سازمان انتقال خون کشور است.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی هم اکنون سومین تولید کننده خون در کشور است و اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تأمین خون ۵۹ بیمارستان در سطح این استان را بر عهده دارد.

معاون فنی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در دو ماهه ابتدای امسال حدود ۳۰ هزار داوطلب اهدای خون در خراسان رضوی به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار نفر شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون خود شده‌اند.

حسنی افزود: هم اکنون ۱۱ پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعال است که شش پایگاه در مشهد و بقیه در شهرستان‌های نیشابور، قوچان، تربت حیدریه، بردسکن و گناباد فعالیت دارند.

وی با گرامیداشت ۱۴ ژوئن روز جهانی اهدای خون شعار امسال این روز را "دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون است" عنوان کرد و ادامه داد: در این روز از همت والا و فعالیت انسان دوستانه تمام کسانی که در زمینه اهدا و انتقال خون برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند قدردانی می‌شود.

معاون فنی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی همچنین گفت: مراسم روز جهانی اهدای خون با حضور یک هزار داوطلب اهدای خون شب گذشته در بوستان کوهسنگی مشهد و با حضور شهردار منطقه هشت این کلانشهر برپا شد که طی آن از ۱۱ نفر از اهدا کنندگان برگزیده خون در این شهر قدردانی شد.

انتهای پیام//ف. ص
 

بیست و دو هزار اهدا کننده خون در دوماهه اول سال 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.