مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد؛

انسداد ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در این استان مسدود شده و پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال به ۴۰۰ حلقه برسد.

انسداد 400حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده همدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز، بیش از پنج میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی افزود: با این اقدام، از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب، از آبخوان‌های استان جلوگیری شد که این میزان در سفره‌های آب زیرزمینی ذخیره می‌شود.

ستوده اظهار داشت: با اجرای طرح تعادل بخشی از نیمه دوم سال ۹۳ در همدان، سه هزار و ۴۸۳ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال ۹۷ مسدود و موجب صرفه‌جویی ۲۵۶ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی شد.

وی عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۱۲۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیشترین چاه‌های غیر مجاز در کبودراهنگ با یک هزار و ۱۲۰ حلقه، رزن با ۶۴۵ حلقه و همدان با ۴۵۰ حلقه مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: در اسدآباد ۲۰۳ چاه غیرمجاز مسدود و موجب صرفه جویی ۴/۱۱ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی، در تویسرکان ۳۰۸، ملایر ۳۱۰، بهار ۳۱۹، نهاوند ۱۱۲ و فامنین ۹۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

ستوده با بیان اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه دارد، افزود: اداره کل دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مناسبی با این شرکت در انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: ۲۳ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

بر اساس آخرین آمار، یک هزار و ۷۶۱ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد از منابع آب زیرزمینی استان همدان در بخش کشاورزی، ۱۴۶ میلیون مترمکعب، معادل ۷ درصد در بخش شرب و بهداشت و ۵۹ میلیون مترمکعب معادل ۳ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در همدان مسدود شد

 

برچسب ها: وزارت نیرو ، ابفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.