استاندار همدان تاکید کرد:

 پیگیری پرداخت خسارت‌های سیل از سوی مدیران استانی

 استاندار همدان با اشاره به آغاز پرداخت غرامت خسارت‌های سیل از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست سهم خود را از وزارتخانه‌های مرتبط پیگیری و مطالبه کنند.

 پیگیری پرداخت خسارت‌های سیل از سوی مدیران استانی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی  استاندار همدان در جلسه اعضای کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده همدان اظهار داشت: دولت با همه تنگنا‌های مالی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل مصمم و جدی است و این مهم را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به اختصاص غرامت سیل در ۲ بخش تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض به وزارتخانه‌ها تاکید کرد: مدیران سهم خود را از تسهیلات و اعتبارات تخصیص یافته پیگیری و مطالبه کنند.

استاندار همدان یادآوری کرد: غرامت خسارت‌های سیل مانند اعتبارات استانی در شورای برنامه ریزی توزیع نمی‌شود و روسای دستگاه‌های اجرایی باید از مرکز سهم خود را دریافت کنند.

شاهرخی به اعلام به موقع و ثبت دقیق خسارت‌های سیل فروردین امسال اشاره کرد و افزود: این عامل در شتاب گیری تخصیص اعتبارات بهسازی و نوسازی تاثیر بسزایی دارد.

به گفته وی استان همدان با ۱۴۳ میلی متر بارندگی در طول ۲۴ ساعت دومین استان پربارش و سیل زده بود، اما با واکنش و مدیریت خوب و کارآمد توانست سیلاب را مهار کرده و خسارت‌های وارده را کنترل کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با این وجود سیل به بخش‌های کشاورزی، مسکن، زیرساخت‌ها و تاسیسات خسارت‌هایی وارد کرد که با همت دولت عملیات نوسازی و بازسازی آن‌ها آغاز شده است.

وی خواستار توجه بخش‌های کشاورزی، مسکن، تاسیسات دولتی و زیرساخت‌ها نسبت به بیمه شد و گفت: تحت پوشش بیمه بودن علاوه بر اطمینان خاطر بار سنگینی را برای پرداخت غرامت از روی دوش دولت برمی دارد.

انتهای پیام/د.ا

غرامت خسارت‌های سیل از وزارتخانه‌ها مطالبه شود

 

برچسب ها: سیلاب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.