انتقال آب دریای خزر به استان سمنان به کجا رسید؟/از وعده وعیدهای نمایندگان مجلس در استان تا بررسی ظرفیت استفاده از مخازن ساحلی

مدیر شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: برای رفع دغدغه‌های محیط زیستی در طرح انتقال آب خزر، تصفیه آب از دریا با کمترین پسماند و بررسی ظرفیت استفاده از مخازن ساحلی، انجام می‌شود.

انتقال آب دریای خزر به استان سمنان به کجا رسید؟/از وعده وعیدهای نمایندگان مجلس در استان تا بررسی ظرفیت استفاده از مخازن ساحلیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز مرادی مدیر شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در همایش انتقال آب دریای خزر به سمنان گفت: دو طرح برای رفع دغدغه زیست محیطی این طرح انجام می‌شود به این ترتیب که شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اسلامی تصفیه آب از دریا با کمترین پسماند و بررسی ظرفیت استفاده از مخازن ساحلی را در دستور کار خواهد داشت.

وی افزود: در سال گذشته مطالعه و اجرای طرح نمک زدایی و انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، اعتباری نگرفت اما در بودجه جاری امسال ردیفی برای مطالعه و اجرای طرح اخذ شده است که این امر با اهتمام نمایندگان استان در مجلس و پیگیری‌های شرکت توسعه منابع آب صورت گرفت که خبری مسرت بخش است.

مرادی بر ضرورت تشکیل کارگروه مشترک با سازگاری تغییر اقلیم بین دو استان سمنان و مازندران تاکید کرد و گفت: در کنار این امر باید فرهنگ و رویه درست مصرف را نیز در جامعه اشاعه دهیم.

وی افزود: استفاده بهینه از منابع در زمینه فرهنگ مصرف آب و افزایش بهره وری آب دو محور اصلی و اساسی در کنار اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر هستند.

انتهای پیام /  گ

برگزاری همایش انتقال آب دریای خزر به سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار