مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی مسقف شدن پایگاه ملی شهر یری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی مسقف شدن پایگاه ملی شهر یری آغاز شده است که برای این طرح ۳۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بازدید از محوطه تاریخی شهر یری در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی مسقف شدن پایگاه ملی شهر یری آغاز شده است که برای این طرح ۳۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پوشش سقف این محوطه از مطالبات بحق مردم استان اردبیل بویژه اهالی فرهنگ دوست شهرستان مشگین شهر بود که با پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نماینده مردم مشگین شهر عملیاتی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: طرح ساماندهی این مجموعه از سال قبل آغاز و با اختصاص هفت میلیارد ریال عملیات سنگفرش جاده ارتباطی و ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی انجام شد.

فلاحی گفت: این مجموعه در سال گذشته به ثبت ملی رسید و به عنوان پایگاه ملی پژوهشی در کشور معرفی شد.

وی ادامه داد: با هدف مرمت و بازسازی سنگ افراشته آسیب دیده در قسمت معبد اخیراً قراردادی با دانشگاه هنر دانشگاه تبریز منعقد شده و پس از مسقف شدن قسمت معبد عملیات ترمیم سنگ افراشته موجود نیز آغاز می‌شود.

محوطه باستانی شهر یری با وسعت ۴۰۰ هکتار در بالادست روستای پیرازمیان واقع شده و قدمت آن بر اثر داده‌های باستان شناسی به دوران اواخر مفرغ، دوره نوسنگی، مس سنگی و اوایل آهن مربوط است.

محوطه شهر یری از سه قسمت معبد، قوشاتپه و قلعه تشکیل شده و قدمت این منطقه به ۶ هزار سال قبل از میلاد مسیح مربوط می‌شود.

محوطه باستانی شهر یری در سال ۱۳۸۱ از سوی میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ح

اختصاص اعتبار ۳۲ میلیارد ریالی برای شهریری مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.