مصرف آب در برخی روستا‌های زلزله زده ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از شرایط عادی

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت : مصرف آب در برخی روستا‌های مناطق زلزله زده استان همچنان ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از شرایط عادی است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،یوسف اسماعیلی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مصرف آب در برخی از روستا‌های استان بعد از زلزله آبان سال ۹۶ تا دو برابر هم افزایش یافته بود، گفت : این افزایش مصرف به دو دلیل مصرف آب برای نیاز‌های ساخت و ساز و بازسازی و همچنین مصرف بی‌رویه به دلیل عدم قرآئت کنتور‌ها بود.

وی گفت : هم اکنون که ساخت و ساز‌ها تا حدودی فروکش کرده و کنتورخوانی نیز از سر گرفته شده، شاهد کاهش قابل توجه مصرف آب هستیمف، اما میزان مصرف آب هنوز در برخی مناطق بالا است.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه، سرپل‌ذهاب بیشترین روستا‌های با مصرف آب بالا را دارد و هنوز در ۲۰ تا ۳۰ درصد روستا‌های این شهرستان مصرف آب به حالت عادی برنگشته است. در سایر شهرستان‌ها مشکل کمتری از نظر مصرف بالای آب داریم.

اسماعیلی دلیل این بالا بودن مصرف را گرمای شدید هوا دانست و اضافه کرد: البته در برخی از مناطق مردم هنوز در برابر قرائت کنتور‌ها مقاومت می‌کنند و این امر باعث می‌شود صرفه‌جویی لازم را در مصرف آب نداشته باشند، این در حالی است که دیگر قرار نیست آب رایگان در اختیار مناطق زلزله زده قرار بگیرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه بعد از زلزله در برخی روستا‌ها مهاجرت معکوس داشتیم و عده‌ای دوباره به روستا‌ها برگشتند و ساخت و ساز می‌کنند، افزود: این امر نیز در بالا رفتن مصرف آب موثر است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه میانگین مصرف نرمال برای هر خانوار روستایی را یک مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و یادآور شد: میزان مصرف اکنون بیشتر از این مقدار است .

 

 

انتهای پیام/د

افزایش مصرف آب برای نیاز‌های ساخت و ساز و بازسازی

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار