آخرین وضعیت طوفان حاره‌ای «وایو» /توفان در فاصله ۷۵۰ کیلومتری سواحل چابهار است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای وایو تا صبح امروز در فاصله ۷۵۰ کیلومتری از سواحل گواتر چابهار قرار داشته است.

آخرین وضعیت طوفان حاره‌ای «وایو» /توفان در فاصله ۷۵۰ کیلومتری سواحل چابهار استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی  اداره کل  هواشناسی سیستان و بلوچستان ؛ محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طوفان حاره‌ای وایو که از اواسط هفته گذشته در شمال اقیانوس هند تشکیل شده است حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به سمت شمال طی کرده و اکنون در نزدیک‌ترین فاصله از زمان تشکیل نسبت به سواحل پاکستان و جنوب شرق ایران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سرعت لحظه‌ای این طوفان برای ساعات آینده حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است، افزود: سرعت حرکت این طوفان نسبت به روز‌های اخیر به شدت کاهش یافته و در شش ساعت اخیر به ۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است. پیش بینی می‌شود آهنگ حرکت طوفان شمال غربی باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود این طوفان حاره‌ای تا اواخر وقت فردا تضعیف شود.

حیدری با بیان اینکه این طوفان به صورت مستقیم برای سواحل ما خطری ندارد، گفت: صیادان فراساحل استان توجه داشته باشند تا زمان فروکش کردن طوفان از تردد به سمت بنادر کشور‌های هند، پاکستان و عمان خودداری کنند.

وی ادامه داد: شرایط فعالیت‌های دریایی در سواحل چابهار، کنارک، جاسک و بنادرکشور‌های حاشیه خلیج فارس عادی است.

مدیرکل کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تا صبح امروز وایو در محدوده عرض ۲۱ درجه شمالی و طول ۶۸ درجه شرقی قرار داشته است.

انتهای پیام/ع

شرایط فعالیت‌های دریایی در سواحل چابهار عادی است

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار