توسعه اشتغال و تأمین معیشت پایدار در مناطق روستایی

بنیاد مستضعفان توسعه اشتغال و تأمین معیشت پایدار در مناطق روستایی شهرستان قصر قند را به عنوان یکی از مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت منطقه ای خود انتخاب کرد.

توسعه اشتغال و تامین معیشت پایدار در مناطق روستاییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان؛ بر اساس این تفاهم نامه بنیاد مستضعفان توسعه اشتغال و تامین معیشت پایدار در مناطق روستایی شهرستان قصرقند با استفاده از راهبرد‌های توان افزایی و ظرفیت سازی بر پایه اعتماد و مشارکت مردم مورد تاکید قرار داده است.

بر اساس این گزارش تفاهم نامه  میان محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان و احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان امضا شدو در این تفاهم نامه آمده است بنیاد مستضعفان با انتخاب مشاور توان افزایی با ایجاد ساختار‌های مردمی نسبت به تشکیل گروه‌های آبادانی و پیشرفت و صندوق‌های آبادانی و پیشرفت در روستا‌ها اقدام می‌نماید.

همچنین در راستای تحقق اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرکت‌های تعاونی دهستان را تشکیل می‌دهد و با کمک تسهیلات بانک عامل و سایر بانک‌ها بستر لازم را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود معیشت مردم فراهم می‌کند. همچنین بنیادبرای تحقق اهداف تفاهم نامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، ترویجی و تخصصی لازم را با همکاری دستگاه‌های مرتبط عملیاتی می‌نماید.

از سوی دیگر استانداری سیستان و بلوچستان نیز متعهد می‌شود مطالعات انجام شده از وضعیت و ظرفیت‌های منطقه را در اختیار بنیاد قرار دهد. همچنین استانداری سیستان و بلوچستان متعهد شد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مشارکت کننده در پروژه‌های آبادانی و پیشرفت منطقه را با اولویت تامین کند.


بیشتر بخوانید:    اجرای الگوی پیشرفت و آبادانی در تمام مناطق کم برخوردار کشور


گفتنی است طرح "آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای بنیاد مستضعفان " در ۱۴ منطقه کم برخوردار کشور در راستای منویات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، توسط بنیاد مستضعفان با پشتوانه پژوهش‌های میدانی دانشگاهی و استفاده از مدیران جوان و انقلابی انجام می‌شود. این طرح با اهدافی، چون رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی، توانمندسازی اجتماعی مردم و تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی مناطق بر اساس پژوهش‌های میدانی و الگوی انجام شده در قلعه گنج و تجارب به دست آمده در مناطق مختلف کشور در حال اجرا است

در این گزارش بیان شده است: طرح آبادانی و پیشرفت با شعار محوری " کار با مردم برای مردم " در برخی دیگر از مناطق کم برخودار کشور در دستور کار امسال بنیاد مستضعفان قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به شهرستان مراوه تپه در استان گلستان، شهرستان کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری، شهرستان کوهدشت در استان لرستان، شهرستان باخرز در استان خراسان شمالی و شهرستان شادگان در استان خوزستان اشاره کرد.

 انتهای پیام/

عقد تفاهم نامه با هدف تامین معیشت پایدار در یک منطقه محروم سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار