آغاز برداشت گندم در تربت جام

برداشت گندم از سطح ۱۲ هزارهکتار مزارع تربت جام آغاز شد.

آغاز برداشت گندم در تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  اصغر خوشخو مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: سطح زیرکشت گندم در شهرستان بالغ بر ۱۲ هزار هکتار میباشد که با توجه به توسعه کشت‌های کم آب طلب از جمله زیره، پسته؛ زعفران و افزایش راندمان آبیاری نسبت به سال قبل ۱۵% کاهش سطح زیرکشت گندم در شهرستان داشته ایم.

وی گفت: ولی با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و تعامل بسیار خوب کشاورزان و کارشناسان پهنه‌ها ورعایت توصیه‌هایی جهت مدیریت مناسب مزرعه بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش عملکرد در واحد سطح را پیش بینی میکنیم که این کاهش سطح از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح جبران خواهد شد.

خوشخو افزود: پیش بینی میکنیم که از این سطح بالغ بر ۶۰ هزار تن گندم تولید وبین ۴۰ تا ۴۵ هزار تن تحویل دو مرکز خرید تضمینی گندم در سطح شهرستان شود.
 
 علی ممیزی معاونت فنی اجرایی مدیریت جهادکشاورزی تربت جام نیز گفت: اقدامات شاخص انجام شده در جهت حمایت از تولید گندم از قبیل ۱ توزیع بذرهای گواهی شده، توزیع نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود شیمیایی، ضدعفونی بذور خود مصرف و مبارزه با علف‌های هرز و معاینه فنی کمباین جهت برداشت در شهرستان صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/س. ج
 

توزیع نهاده‌های کشاورزی در تربت جام انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.