آمادگی خدمات رسانی سه تیم آتش نشانی در شیراز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت:سه تیم واکنش سریع آتش نشانان در شیراز آماده خدمات رسانی است.

آمادگی خدمات رسانی سه تیم آتش نشانی در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر را در شهر شیراز آموزش ایمنی داده و بیش از ۳ هزار آتش نشان داوطلب به ثبت رسیده است، افزود: ۱۰۰ نفر از این آتش نشانان در قالب ۳ تیم واکنش سریع به مجموعه آتش نشانی پیوسته اند.

وی افزود: علاقمندانی که تمایل به ثبت نام در جمعیت آتش نشانان داوطلب شیراز را دارند می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۰۲۵ تماس گرفته و در اولین کلاس مقدماتی ایمنی و آتش نشانی شرکت کنند.

قانع ادامه داد: طرح آموزش و بهره‌گیری از نیرو‌های داوطلب آتش‌نشان و امدادی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم مدیریت سازمان آتش‌نشانی شیراز به شمار می‌رود، چرا که این نیرو‌ها آموزش دیده در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز تصریح کرد: نیرو‌های تربیت شده می‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش‌نشانان حرفه‌ای وارد عمل شده وتشکیل تیم‌های واکنش سریع می‌تواند با حضور به موقع در محل‌های آتش سوزی از گسترش و سرایت حریق به مناطق دیگر جلوگیری کند.

قانع افزود: آتش نشانان داوطلب نمایندگان ایمنی در خانواده هستند، آتش نشانان داوطلب با حضور در میان قشر‌های مختلف جامعه، کمک شایانی را در جهت گسترش فرهنگ ایمنی در بین مردم به عنوان تنها متولی امر ایمنی خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی به نقش داوطلبان در ایمن ساختن شهر اشاره کرد و گفت: سازمان به تنهایی نمی‌تواند بحث ایمنی را به طور کامل در کلان شهر شیراز اجرا نماید و کمک شهروندان و گروه‌های مردمی را می‌طلبد و آتش نشانان دااوطلب در عملیات‌های مختلف از جمله سیل اخیر شیراز، تأمین ایمنی در کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی و حریق اخیر بلوار نصر در کنار همکاران ما نقش‌های مهم و سازنده‌ای را ایفا کردند.
انتهای پیام/ت

تشکیل تیم‌ عملیات واکنش سریع آتش نشانی شیراز

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار