برداشت ۲۵۱ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در سال زراعی جاری

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از برداشت ۲۵۱ تن انواع محصولات گلخانه‌ای در سال زراعی جاری از سطح گلخانه‌های این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اردشیر نورمحمدی مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : این محصولات شامل فلفل، گوجه فرنگی، خیار، توت فرنگی و انواع سبزیجات است که در مجموع یک میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان درآمد زایی داشته است.

وی گفت : برداشت فلفل از گلخانه‌های قصرشیرین به تازگی آغاز شده و تا اواخر تیرماه امسال ادامه دارد و پیش بینی شود که از سطح ۶ هکتار از گلخانه زیرکشت فلفل در مجموع با میانگین ۲۰ تن در هکتار، ۱۲۰ تن محصول برداشت شود.

شهرک گلخانه‌ای شهید دکامی زاده قصرشیرین دارای ۴۰ واحد گلخانه‌ای است که مساحت هر واحد یک هکتار است و از این تعداد گلخانه هم اکنون ۲۵ واحد فعال است.

فرماندار قصرشیرین گفت: در گلخانه حدود ۱۰ برابر فضای آزاد، محصول تولید می‌شود و هم اکنون بیشترین سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه در منطقه مرزی قصرشیرین قرار دارد که این خود یک ظرفیت مناسب در بخش اقتصادی و همچنین اشتغال محسوب می‌شود.

مرادعلی تاتاربیان کرد: به دلیل ویژگی‌های آب و هوایی، قصرشیرین مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت محصولات گلخانه‌ای است.

وی از مهم‌ترین مشکلات گلخانه داران قصرشیرین را عدم پرداخت تسهیلات کم بهره برای ترمیم و تجهیز واحد‌های گلخانه و گازکشی داخلی واحد‌ها به علت نبود اسناد مالکیتی به نام گلخانه داران، عدم پرداخت تسهیلات زلزله به دلیل نبود اسناد مالکیتی گلخانه داران با توجه به تخریب مکان نگهبانی، انباری و دفتر محل کار در واحد‌های گلخانه که در زلزله سال‌های ۹۶ و ۹۷ آسیب دیده‌اند، مشکل سیستم پمپاژ رودخانه الوند به علت سرقت و تخریب قطعات ترانس برق و موتور خانه بیان کرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین، همچنین با اشاره به مشکل تخصیص سیستم مستقل آبرسانی سد تنگ حمام برای شهرک گلخانه ای، گفت: نیاز است اداره امور آب در این مورد به صراحت موضع خود را اعلام کند.

تاتار تخریب شدن خیابان‌های شهرک گلخانه‌ای به هنگام گاز کشی را از دیگر مشکل گلخانه داران بیان کرد که نیاز به بازسازی و ترمیم دارد.

 

 

انتهای پیام/د

برداشت محصولات گلخانه‌ای از سطح گلخانه‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار