برتری اصفهان در تولیدات کشاورزی و دام و طیور

قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی درامور مجلس گفت: استان اصفهان در تولید انواع محصولات کشاورزی و دام و طیور از جمله سیب درختی، به، شیرخام، مرغ و تخم مرغ، گوشت قرمز و محصولات گلخانه‌ای در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدعلی جوادی قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی درامور مجلس امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در تولید انواع محصولات کشاورزی و دام و طیور از جمله سیب درختی، به، شیرخام، مرغ و تخم مرغ، گوشت قرمز و محصولات گلخانه‌ای در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

 جوادی با اشاره به پیشتازی استان در استفاده از منابع کشاورزی، استفاده بهینه از آب کشاورزی، توجه به صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات و استفاده از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی را خواستار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این آیین عرصه کشاورزی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ایجاد و حفظ استقلال و امنیت پایدار و با ثبات کشور بیان کرد و گفت: جدای از امنیت غذایی بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد و عاملی مهم برای گذر از اقتصاد نفتی و راهی هموار در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

حیدرقاسمی توجه راهبردی‌تر به موضوع آب در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی را خواستار شد و افزود: باید در کنار تخصیص حقابه کشاورزان و صرفه جویی، منابع آبی جدید هم ایجاد شود.

ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خواسته مردم اصفهان بویژه کشاورزان تخصیص آب به صورت عادلانه و دادن حقابه آنهاست و باید از برداشت‌های بی رویه جلوگیری شود.

سخنگوی انجمن صنفی کشاورزان استان هم در این آیین با گلایه از مدیریت نامناسب توزیع آب کشاورزی در کشور بویژه استان اصفهان گفت: توزیع آب کشاورزی در کشور نیازمند اصلاح اساسی است.

کاظم محمدی با اشاره به اجرای برنامه ملی توسعه باغ در زمین‌های شیب‌دار در برنامه ششم توسعه این طرح را به طور جدی نقد و تأکیدکرد: اجرای این طرح به ضرر منابع آب بالادستی و درنهایت به ضرر پایین‌دست است در حالیکه منابع آب سطحی در حوضه‌های آبریز، تأمین‌کننده حقابه‌های قانونی کشاورزانی است که بهترین زمین هایشان در حال تبدیل به کویر است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (سهم ۶ درصدی کشور) از وسعت بیش از ۵۷۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی استان اصفهان برداشت می‌شود؛استان اصفهان رتبه نخست تولید سیب درختی، به، گلرنگ، ریز غده سیب زمینی، پیاز، شیرخام، گوشت مرغ و بوقلمون، تخم مرغ و ماهی‌های گرمآبی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی را در کشور دارد.

گفتنی است در این آیین مهرداد مرادمند به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان معرفی و از محسن کریمیان مدیر قبلی تجلیل شد.
 
انتهای پیام/س

تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.