سهم یک میلیاردی استان اصفهان در توسعه فعالیت های قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود یک میلیارد ریال سهم استان در توسعه فعالیت‌های قرآنی است و اصفهان در این مهم از استان‌های برتر است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فعالیت۱۰ ساله شورای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور گفت: امسال حدود ۵۰ میلیارد ریال آورده مالی برای مشارکت در برنامه‌های قرآنی داریم که اصفهان در این مهم از استان‌های برتر است و حدود یک میلیارد ریال سهم استان در توسعه فعالیت‌های قرآنی است.
 
فقهی زاده افزود: از این پس قرار شده موارد و مسائل توسعه فرهنگ قرآنی از طریق شورا‌های فرهنگ عمومی پیگیری شود و در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور هم به این موضوع تاکید شده است.
 
نماینده، ولی فقیه دراستان و امام‌جمعه اصفهان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در مقوله فرهنگ مسجدسازی باید کنار همه برنامه‌های قبلی طراحی‌های جدید ایجاد شود گفت: درکنار کمک مردم، دولت هم باید یاری گر امور مسجد سازی باشد.

آیت الله طباطبایی با بیان اینکه در کشور‌های دیگر مساجد در بهترین نِقاط شهر احداث میشود افزود: متاسفانه برخی اوقات مساجد در کوچه پس کوچه‌ها ساخته می‌شود.
 
وی طراحی برنامه‌های فرهنگی پویا در کنار اقامه نماز مساجد را مهم دانست و تصریح کرد: مسجد پویا بسیاری از آسیب‌ها را کم میکند.
 
امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان اینکه مقوله فعالیت‌های قرآنی در جلسات شورای فرهنگ عمومی مغفول مانده گفت: شاید نیاز باشد شورای جداگانه‌ای وظیفه توسعه فعالیت‌های قرآنی را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌های اسلامی افرادی در مقطع دیپلم، حافظ قرآن هستند افزود: در کشور ما این مهم هنوز عملیاتی نشده است.

استاندار اصفهان هم با اشاره به اینکه وقت زیادی برای تهیه سند جامع توسعه مساجد استان صرف شده گفت: با تصویب کلیت سند میتوانیم در آینده‌ای نزدیک در جزئیات سند هم پیشرفت‌های محتوایی داشته باشیم.
 
عباس رضایی افزود:جزئیات سند تا۱۰ روز احصا و برای عملیاتی شدن تصویب شود.
 
 
انتهای  پیام/س

افزایش اعتبار فعالیت های قرآنی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.