پساب کشاورزی ، تهدیدی برای صنعت آبزی پروری خرمشهر

رئیس شیلات خرمشهر پساب‌ کشاورزی را از عوامل جدی در تهدید صنعت آبزی پروری این شهرستان بیان کرد

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،رئیس شیلات خرمشهر احمد علی پناه روز شنبه در نشست بررسی موانع توسعه و سرمایه گذاری در خرمشهر در محل فرمانداری این شهرستان پساب‌ کشاورزی را از عوامل جدی در تهدید صنعت آبزی پروری این شهرستان بیان کرد و گفت: پساب‌ کشاورزی موجب عدم توسعه واحدهای پرورش ماهیان گرمابی در این منطقه شده و این معضل تهدید جدی برای این بخش از تولید است.

وی ظرفیت تولید سالانه ماهی پرورشی در خرمشهر را ۲۰ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان خرمشهر دارای ۲ مجتمع پرورش ماهی با وسعت پنج هزار هکتار است که سالانه بیش از ۲۰ هزار تن ماهی گرمابی تولید می کنند.

رئیس شیلات خرمشهربا بیان اینکه در زمینه تولید و پرورش ماهیان گرمابی مشکلی در این شهرستان وجود ندارد افزود: مشکل صنعت ماهی پرورشی نبود بازار در خرمشهر است و نیاز است که یک بازارچه ماهی برای عرضه ماهی پرورشی در این شهر احداث شود.

علی پناه حمایت نشدن تولید کنندگان از سوی بانک عامل را از دیگر مشکلات صنعت پرورش ماهی در خرمشهر عنوان کرد.

نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در این نشست گفت: در زمینه تجارت و رفع موانع تولید نیاز به ایجاد یک پنجره واحد تجاری در خزمشهر احسای می شود که باید با مشارک دستگاه های ذیربط این مورد محقق شود.

وی افزود: برای این امر سازمان‌های متولی و مؤثر بر این روند باید یک منشور تدوین کنند که بر اساس آن یک چارچوب مشخص برای هر سرمایه گذار ایجاد شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:در بخش تجارت، طرح ها و موارد سرمایه گذاری در روند صدور مجوز گرفتار می شوند که برای رهایی از این مشکلات و شتاب بخشیدن به روند کار، تولید و تجارت ایجاد پنجره واحد تجاری امری ضروری است.

اسعدی افزود: در ارتباط با بحث تجارت دریایی جلساتی هر ۲ ماه یک بار با صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی برگزار می شود که در این نشست ها همه سازمان‌ها به عنوان عضو حضور دارند تا مسایل و مشکلات بررسی و راهکار مناسب برای حل آنها ارائه شود.

انتهای پیام/ د

عوامل جدی در تهدید صنعت آبزی پروری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.