۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی باغملک در حصار آتش/کمبود امکانات برای مهار آتش

فرماندار باغملک و رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری باغملک از وقوع آتش سوزی در بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی روستای تمبی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد نجاتی پور، فرماندار باغملک و رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری باغملک گفت: آتش سوزی کوه‌های مجاور روستای تمبی از توابع شهر قلعه تل در بخش مرکزی باغملک ساعت ۱۱ ظهر امروز، شنبه ۲۵ خردادماه با دخالت عوامل انسانی ایجاد و حالت آماده باش فوق العاده برای دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و مراکز درمانی اعلام شد.

وی بیان داشت: همکاری نیرو‌های مردمی، سمن‌ها و اهالی روستای تمبی با نیرو‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باغملک موجب شد تا این آتش سوزی ساعت ۱۷ در بلندی‌های کوه‌های مشرف به روستای تم بهار قلعه تل خاموش شود.

نجاتی پور درخصوص وسعت خسارت‌های این آتش سوزی افزود: بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع جنگلی روستای تمبی در آتش سوخت و به تعدادی از درختان بلوط منطقه آسیب‌های جدی وارد شد.

بهروز کی شمس، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان باغملک هم با بیان علت آتش سوزی امروز در کوه‌های تمبی اظهار داشت: عامل انسانی در ایجاد این آتش سوزی دخیل بود و با همکاری نیرو‌های انتظامی افراد مظنون دستگیر شدند و در همین راستان پرونده قضائی برای متهمان بازداشت شده تشکیل می‌شود.

اداره منابع طبیعی باغملک فاقد آتش کوب

علی طهماسبی، عضو انجمن دوستداران محیط زیست قلعه تل و از نیرو‌های امدادی حاضر در عملیات خاموش کردن این آتش سوزی با انتقاد از امکانات کم اداره حفاظت از منابع طبیعی شهرستان باغملک گفت: یکی از وسایل پرکاربرد در آتش سوزی‌های مناطق کوهستانی آتش کوب است که نیرو‌های اداره منابع طبیعی باغملک فاقد آن هستند که امروز تعدادی را به رسم امانت در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

وی اذعان داشت: نیرو‌های مردمی به صورت خودجوش در بلایای طبیعی حضور پیدا می‌کنند و یاری گر ارگان‌های دولتی و دستگاه‌های خدمات رسان هستند، اما انتظار می‌رود ستاد مدیریت بحران شهرستان باغملک حداقل با تهیه آب معدنی و امکانات مورد نیاز مردم در این بلایا، از حضور و همکاری آن‌ها تقدیر کند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.