نیوزویک: اسرائیل،‌ امارات، عربستان و حتی آمریکا می‌توانند عامل حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان باشند

نیوزویک نوشت این احتمال وجود دارد که داعش عامل حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان باشد یا عربستان یا امارات باعث چنین حادثه‌ای شده باشند.

نیوزویک: اسرائیل،‌ امارات، عربستان و حتی آمریکا می‌توانند عامل حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان باشندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت این احتمال وجود دارد که گروه تروریستی داعش عامل حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان باشد یا عربستان یا امارات چنین حادثه‌ای را ایجاد کرده‌اند تا از آن بتوانند برای افزایش فشار بر ایران استفاده کنند.

نیوزویک نوشت آمریکا فیلم سیاه و سفید غیر واضحی را منتشر کرده و بنابر ادعای مقامات آمریکایی این فیلم نشان می‌دهد که یک قایق گشتی ایرانی در حال حرکت در طول نفتکش «Kokuka Courageous» یکی از دو نفتکشی است که روز پنجشنبه دچار حادثه شدند.

بنابر ادعای مقامات آمریکایی، سرنشینان این قایق یکی از مین‌های دریایی که عمل نکرده را خارج می‌کنند تا شواهد دست داشتن آن‌ها در این انفجار‌ها را مخفی کنند.

«آنتونی کوردزمن»، تحلیلگر استراتژیک در مرکز استراتژیک مطالعات بین‌الملل به نیوزویک گفت: باید این سوال پرسیده شود که اگر ایران عامل این حمله نیست پس چه کسی می‌تواند آن را انجام داده باشد؟

می‌توان این احتمال را داد که گروه داعش این حملات را انجام داده تا جنگ میان دو دشمن-ایران و آمریکا- را علیه یکدیگر شعله‌ور کند. یا اینکه عربستان سعودی یا امارات متحده عربی چنین حادثه‌ای را ایجاد کرده‌اند تا از آن بتوانند برای افزایش فشار بر ایران استفاده کنند.

«ایهم کامل» رئیس گروه اوراسیا برای تحلیل خاورمیانه گفت که حملات اخیر توسط گروه حوثی‌های تحت حمایت ایران به تاسیسات نفتی سعودی در حال تهدید هسته نگرانی‌های امنیتی پادشاهی است.

کامل افزود: سعودی‌ها در حالت هشدار قرار دارند و واکنش آن‌ها با هدف فشار به آمریکا برای انجام یک اقدام است.

برخی نیز اشاره کرده‌اند که احتمالا حملات روز پنجشنبه و حملات ماه پیش به ۴ تانکر نفتی در بندر فجیره امارات عملیات «پرچم غلط» باشد که توسط اسرائیل که یکی دیگر از دشمان ایران بوده انجام شده است تا ایران مسئول این حمله قلمداد شود.

برخی ناظران گفته‌اند که این حملات ممکن است از سوی برخی از اعضای افراطی دولت ترامپ باشد تا بهانه‌ای برای انجام عملیات نظامی علیه ایران پیدا کنند.

موریس که سال‌ها به عنوان افسر اطلاعاتی آمریکا در خاورمیانه و شرق آفریقا فعالیت می‌کرده، گفت که ویدیویی که توسط آمریکا منتشر شده مشخص نمی‌کند که کدام یک از دو تانکر هدف قرار داده شده را نشان می‌دهد.

موریس افزود که هنوز واضح نیست که آیا مین‌های دریایی باعث این انفجار‌ها باشند. مین‌های دریایی معمولا توسط غواصان به کشتی‌ها و در خط آبی کشتی الصاق می‌شوند. از سوی دیگر برخی سرنشینان نفتکش گفته‌اند که شاهد اجسام پرنده و احتمالا پهپاد در اطراف نفتکش بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امیر
۱۳:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
این احتمال هم هست که پهپاد آمریکایی که این فیلم ادعایی را گرفته خودش عامل حمله به کشتیهای بوده والله در آن زمان بخصوص در اطراف این دو کشتی چکار می کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
همین کشورهای مذکور خلیج فارس را یازده سپتامبر کردن برای اتهام زنی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
از آنجا که دشمنان ایران اسلامی همه از احمق های درجه یک تشریف دارند از نادانی آتش را به انبار کاه خود زدند.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
این نا امنی ها توطئه انگلیس خبیث است
آخرین اخبار