برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با یک سیاه پوست

رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا با راننده سیاه پوست، خشم جامعه سیاهپوستان این کشور را در پی داشته است.

برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با یک سیاه پوستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌ان‌ان، انتشار تصاویری از برخورد توهین آمیز یک مامور پلیس شهر فونیکس در آریزونا با راننده سیاه پوست یک خودرو و نیز همسر باردار و دو فرزند خردسال او، خشم جامعه سیاهپوستان آمریکا را در پی داشته است.

این مامور پلیس آمریکا با کشیدن اسلحه مسلح به سمت این مرد سیاه پوست بی دفاع، سپس در صحنه‌ای دیگر به زور سعی می‌کند فرزند خردسال او را از بغل مادر باردارش بگیرد. دو مامور پلیس بدون توجه به التماس‌های مکرر خانم باردار این مرد توجهی ندارد و با فریاد‌های توهین آمیز از او می‌خواهد که از ماشین پیاده شود.

در صحنه‌ای دیگر، همین مامور بعد از دستبند زدن به شوهر این زن که روی زمین دراز کشیده است، او را بلند می‌کند و به خودروی پلیس می‌چسباند و با وجودی که به او دستبند زده شده است، با لگد به پا‌ها باعث زمین خوردن او می‌شود. سپس با کلمات رکیک او را خطاب قرار میدهد.

مامور دیگری هم در حالی که اسلحه خود را به سمت همسر باردار این مرد سیاه پوست گرفته است، او را وادار به پیاده شدن از ماشین می‌کند. گروهبان تامی تامسون از مسئولان پلیس فونیکس می‌گوید این تصاویر به تازگی به اداره پلیس رسیده است و پلیس سرگرم بررسی این موضوع است.

در صحنه‌ای از این تصاویر، همسر باردار این مرد که هیچ اتهامی علیه او نیست، بازداشت می‌شود. گروهبان تامی تامسون در توجیه این رفتار پلیس فونیکس می‌گوید، به خاطر خارج شدن یک عروسک اسباب بازی از گیت فروشگاه و به صدا در آمدن بوق ناشی از تگ امنیتی وسایل فروشگاه، پلیس به محل فراخوانده شده بود. ولی فکر می‌کند که در این باره قدری اغراق شده است و به همین علت موضوع در دست بررسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار