انسداد ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از آغاز سال، ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در این استان مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از آغاز سال، ۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در این استان مسدود شده است. به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان پیش بینی کرد این تعداد انسداد چاه‌ها تا پایان سال به ۴۰۰ حلقه افزایش یابد.

وی گفت: تاکنون، با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز، بیش از پنج میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شده و از خروج بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب، از آبخوان‌های استان جلوگیری شده است.

ستوده افزود: با اجرای طرح تعادل بخشی از نیمه دوم سال ۹۳ در همدان، سه هزار و ۴۸۳ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال ۹۷ مسدود و موجب صرفه‌جویی ۲۵۶ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۱۲۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیشترین چاه‌های غیر مجاز در شهرستان‌های کبودراهنگ با یک هزار و ۱۲۰ حلقه، رزن با ۶۴۵ حلقه و همدان با ۴۵۰ حلقه بوده است.

وی افزود: در اسدآباد ۲۰۳ چاه غیرمجاز مسدود و موجب صرفه جویی بیش از ۴ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی شده است.

همچنین از آغاز اجرای طرح تعادل بخشی، در تویسرکان ۳۰۸، ملایر ۳۱۰، بهار ۳۱۹، نهاوند ۱۱۲ و فامنین ۹۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

ستوده با بیان اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه دارد، افزود: اداره کل دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی با این شرکت برای انسداد چاه‌های غیرمجاز دارند.

وی یادآور شد: ۲۳ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار، یک هزار و ۷۶۱ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد از منابع آب زیرزمینی استان همدان در بخش کشاورزی، ۱۴۶ میلیون مترمکعب، معادل ۷ درصد در بخش شرب و بهداشت و ۵۹ میلیون مترمکعب معادل ۳ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ا

انسداد ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.