وزیر دفاع سابق آمریکا: اظهارات ترامپ نقض آشکار سوگند ریاست جمهوری اوست

«لئون پانتا» اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره دریافت اطلاعات مخرب از یک قدرت خارجی را نقض سوگند ریاست‌جمهوری او دانست.

لئون پنتا: اظهارات ترامپ نقض آشکار سوگند ریاست جمهوری اوستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا و اداره‌کننده پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درباره قبول کمک از عوامل خارجی علیه یک رقیب انتخاباتی انتقاد کرد و آن را نقض سوگند ریاست جمهوری او دانست.

وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه خبری سی ان ان درباره اینکه آیا این اظهارات رئیس جمهور او را واجد استیضاح شدن می‌کند یا خیر، گفت: رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرده تا از قانون اساسی این کشور محافظت و از آن در مقابل تمامی دشمنان، خارجی و داخلی دفاع کند.

پانتا در ادامه افزود قانون می‌گوید هیچکس نباید هیچگونه منفعتی دریافت کند، هر نامزدی که از یک کشور خارجی ذینفع شود مرتکب نقض قوانین کشور شده است. واضح است. این نقض قوانین به حساب می‌آید. وزیر دفاع دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت در مورد رئیس جمهور آمریکا که می‌گوید مایل است تا اطلاعاتی (را از عوامل خارجی) دریافت کند و به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اطلاع ندهد، معتقدم بیانگر نقض سوگندی است که او یاد کرده است.

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «ای بی سی» اعلام کرد در صورتیکه یک قدرت خارجی اطلاعات مخربی را درباره یکی از رقبای انتخاباتی او برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داشته باشد، وی به این اطلاعات گوش خواهد داد و آن را به سازمان «اف بی آی» گزارش نمی‌کند. وی در پاسخ به پرسش مجری «ای بی سی» که از او پرسید اگر چین یا روسیه یا یک کشور دیگر اطلاعاتی را درباره رقیب انتخاباتی شما در اختیارتان قرار دهد، به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهید یا اف بی آی را در جریان آن می‌گذارید، گفت: من فکر کنم شاید هر دو کار را انجام دهم.

اظهارات رئیس جمهور آمریکا بلافاصله با واکنش سیاسی تند دموکرات‌ها و برخی هم حزبی‌های جمهوری‌خواه او همراه شد. جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا و کاملا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در اظهاراتی انتقادی تاکید کردند ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار