اخبارحوادث امروز بیست و ششم خردادماه ۹۸؛

پلیس فتای خمینی شهر به مزاحمت‌های مرد شیاد در تلگرام پایان داد /کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و ششم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروزبیست و ششم خردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلیس فتای خمینی شهر به مزاحمت‌های مرد شیاد در تلگرام پایان داد

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فرد ناشناس در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی تلگرام ورود کرده و با بدست آوردن عکس‌ها وفیلم‌های شخصی اش اقدام به ارسال پیام تهدید آمیز مبنی بر انتشار تصاویر کرده و قصد اخاذی از وی را دارد بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقداماتی تخصصی پس از شناسایی متهم، با هماهنگی قضائی وی را در عملیات پلیسی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر افزود: متهم در بازجوئی‌های پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت: با بدست آوردن عکس‌ها وفیلم‌های شخصی وی قصد اخاذی داشتم.


سرهنگ جعفری نژاد افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با هشدار به شهروندان از آنان خواست:مراقب عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود بوده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند. از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتیکه شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب ورزیده و این ایجاد مزاحمت را به پلیس فتا گزارش دهند.
 

کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه ودستگیری ۶ سارق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست"فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در پی کسب اخبارواصله مبنی بر اینکه افرادی اقدام به سرقت و خرید و فروش موتورسیکلت‌های سرقتی در سطح شهرستان می‌کنند موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران کلانتری‌های "۳۴"، "۱۲"، " ۲۴"، " ۳۶ و "دستجاء" قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۳۶ با اقداماتی خاص و گشت زنی‌های مستمر و غیر محسوس یکی از سارقان را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در داخل مخفیگاهش دستگیرو یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران کلانتری ۲۴ نیز در راستای اجرای ماموریت خود یک دستگاه موتور سیکلت مسروقه را کشف و سارق را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ "خدادوست" بیان کرد: ماموران کلانتری دستجاء نیز در عملیاتی دیگر حین گشت زنی و سرکشی از ضایعاتی یکی از روستا‌های همجوار خود یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف و به همراه متهم دستگیر شده به یگان انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: ماموران کلانتری‌های ۱۲ و ۲۴ این فرماندهی نیز طی دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری ۳ سارق و کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه شدند.
وی افزود:متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ "خدادوست" با اشاره به کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۶ سارق در این عملیات‌ها با هدف پیشگیری از وقوع سرقت از عموم شهروندان خواست ضمن توجه بیش از پیش به توصیه‌های پلیس، نسبت به نگهداری وسایل نقلیه خودرویی و موتوری خود توجه و دقت بیشتری داشته باشند و حتی برای لحظاتی کوتاه، وسیله نقلیه خودرا بدون قفل و زنجیر رها نکنند و برای پارک خودرو خود از پارکینگ‌های مجاز استفاده کنند.

طرح کام" در اصفهان اجرا می‌شود

سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان، در حاشیه برگزاری تور یک‌روزه گردشگری موسوم به طرح "کام" اظهار کرد: ما از مدتی پیش طرحی به نام طرح "کام" که برگرفته از کرامت، اجتماعی کردن و مبارزه با مواد مخدر است را در مناطق حاشیه نشین استان آغاز کردیم، این طرح در گام نخست در حصه با برپایی نمایشگاه اجرا شد و پس از آن نیز برنامه تفریحی برای کودکان این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری این تور یک روزه گفت: بر این باوریم باید کار آموزش را از کودکی آغاز کرد و کودکان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی قرارداد تا ضمن شناخت آن بتوانند به خوبی با آن مبارزه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارتباط کودکان با پلیس باید تقویت شود، افزود: این امر می‌تواند منجر به جامعه‌پذیری و قانون مداری و در نهایت دوری از آسیب‌های اجتماعی در آینده شود، چون ما معتقدیم آینده از آن کودکان است.

وی با بیان اینکه طرح "کام" را در همه شهر‌های استان اصفهان اجرا خواهیم کرد، ادامه داد: بر این باوریم که همه کودکان باید آسیب‌ها را شناخته و راه مقابله با آن را بیاموزند.

سردار معصوم‌بیگی در خصوص گام‌های آینده طرح "کام" اظهار کرد: این طرح با حضور مستمر روانشناسان در منطقه و در راستای کمک به این قشر ادامه می‌یابد.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید تمام دستگاه‌های مرتبط در این طرح همکاری کنند، گفت: توسعه این طرح تنها و تنها با همکاری دستگاه‌ها امکانپذیر است، چون این امر جزو وظایف مستقیم نیروی انتظامی نیست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: انتظار ما در گام‌های بعدی این است که دستگاه‌های دیگر بیایند و سکاندار اجرای این طرح بشوند و ما همراه آن‌ها پیش برویم اگر چه در همین گام خیرین و بسیج با ما همکاری داشتند.

آتش گرفتن دو هکتار از مراتع طبیعی ایلان دره سمیرم

عزت الله مرادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: با تماس یکی از ساکنان این منطقه مبنی بر آتش سوزی مراتع طبیعی ایلان دره پادنای سمیرم، کارشناسان اداره منابع طبیعی این شهرستان به محل اعزام شدند.

عزت الله مرادی با بیان اینکه با همکاری آتش نشانان و عشایر و اهالی ساکن در این منطقه از سرایت حریق به دیگر اراضی مراتع طبیعی جلو گیری شد افزود: سهل انگاری در انداختن ته سیگار روشن علت وقوع این آتش سوزی حدود دو هکتاری اعلام شده است.

منطقه کوهستانی ایلان با مساحت حدود هزار هکتار از زیستگاه‌های حیات وحش در مجاورت منطقه شکار ممنوع پادنا سمیرم واقع شده و جانورانی شامل گرگ و گراز و پرندگان کبک و شاهین در آن زیست می‌کنند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.