ابراز امیدواری وزیر انرژی عربستان برای تمدید توافق محدودسازی تولید نفت اوپک

خالد الفالح ابراز امیدواری کرد اعضای اوپک در نشست آتی خود در وین بر سر تمدید «توافقنامه محدودسازی تولید نفت» به اجماع برسند.

ابراز امیدواری وزیر انرژی عربستان برای تمدید توافق محدودسازی تولید نفت اوپکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، امروز (یکشنبه) گفت احتمال دارد اعضای اوپک در هفته نخست ماه ژوئیه در وین نشستی داشته باشند. او ابراز امیدواری کرد در این نشست اعضا بر سر تمدید «توافقنامه محدودسازی تولید نفت» به اجماع برسند.

الفالح در حاشیه نشست وزرای انرژی و محیط زیست گروه ۲۰ که در شمال غرب توکیو در حال برگزاری است، در این خصوص گفت: «امیدواریم در نشست دو هفته بعد در وین به یک اجماع بر سر تمدید توافقمان برسیم». او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زمان دیدار بعدی اعضای اوپک افزود احتمالا این دیدار در هفته نخست ژوئیه برگزار شود.

خالد الفالح اوایل ماه جاری میلادی گفته بود احتمال تمدید این توافق برای دوره پس از ماه ژوئن زیاد است. هرچند او از ضرورت مذاکرات با کشو‌های غیرعضو اوپک که بخشی از تولید جهانی نفت را برعهده دارند خبر داده بود.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت بعلاوه روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت خام که تحت عنوان «اوپک پلاس» شناخته می‌شوند توافق کردند تولید طلای سیاه را تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز تا اول ژانویه سال بعدی میلادی کاهش دهند.

پیش‌تر، وزیر انرژی امارات نیز اعلام کرده بود با توجه به اینکه میزان موجودی نفت خام ذخیره‌سازی شده در انبار‌های اقتصاد‌های مهم جهان افزایش یافته است اجرای توافقنامه محدودسازی تولید و صادرات نفت به منظور تثبیت قیمت‌ها و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضای نفت در سطح جهان، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان س ، اوپک ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار