پیش بینی برداشت ۱۲۰ هزار تنی شلیل از باغ‌های مازندران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی برداشت ۱۲۰ هزار تنی شلیل از باغ‌های استان خبر داد.

حسن مولایی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پیش بینی می‌شود در سطح ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان ۱۲۰ هزار تن شلیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه باغداران استان امسال در چین اول شلیل را کیلویی ۲۳ هزار تومان بفروش رسانده اند، افزود: قیمت این محصول در چین دوم و سوم به ۱۸ هزار تومان کاهش یافت.

حسن مولایی با بیان اینکه شلیل در مازندران در سه رقم زودرس، میان رس و دیررس کشت می‌شود، گفت: برداشت شلیل از نوع رقم سایکینگ در استان از هفته گذشته آغاز شده است و تا تیرماه ادامه دارد.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: برداشت شلیل‌های سیبی میان رس و دیررس نیز از تیرماه آغاز می‌شود و تا مردادماه ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه سطح باغ‌های هلو در استان ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود از این میزان مساحت ۱۰۰ هزار تن هلو برداشت شود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۸۰ هزار تن بوده است ۲۵ درصد افزایش تولید نشان می‌دهد.
 
مولایی افزود: برداشت هلو ارقام پیش رس یا همان ۶۰ روزه یا داوودی که از اواخر اردیبهشت امسال آغاز شده است هم اکنون پایان یافته است.
 
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت هلو دیررس مثل آلبرتا و رقم میان رس مثل رتاب از اواخر تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه شهر‌ستان‌های نکا، میاندورود، ساری و بهشهر بیشترین تولید هلو پیش رس را در مازندران دارند، افزود: هلو ۶۰ روزه، داوودی و اسپرین کرست یا خردادی از ارقام هلو پیش رس کشت شده در مازندران هستند.
 
وی گفت: ۲۷ هزار هکتار از باغ‌های مازندران امسال به کشت گونه‌های سردسیری از جمله میوه‌های هسته دار، مانند شلیل و هلو اختصاص یافت.

انتهای پیام/آ
 


برداشت شلیل آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار