«ردپای شمال» در تهران / پایتخت میزبان کشور‌های نوردیک می‌شود

نمایشگاه «ردپای شمال» مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی کشور‌های شمال اروپا در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسانه‌ای هفته فرهنگی کشور‌های نوردیک شامل فنلاند، نروژ، دانمارک و سوئد که با عنوان «ردپای شمال؛ روز‌های شمالی تهران» از ۳۱ خرداد الی ۴ تیر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، صبح امروز در سالن استاد امیرخانی برپا شد.

رورس نوردوم سفیر نروژ درخصوص فعالیت‌های کشور نروژ گفت: نمایشگاهی از ۵۷ عکس از مناظر زیبای کشور نروژ به نمایش گذاشته می‌شود که دیدن آن‌ها ممکن است مناظر طبیعی بی نظیر ایران را هم در ذهن مردم تداعی کند.

وی افزود: در بخش دیگر فیلم‌هایی ویژه کودکان به نام «آد یک تخم مرغ است» به کارگردانی کریستین اولست و «متوسط‌ترین ماهی دنیا» به کارگردانی کاتینا تانبرگ اکران خواهد شد.

در ادامه کیو نوروانتوم سفیر فنلاند در سخنانی اظهار کرد: گزیده ای از پوسترهای اریک بروون طراح گرافیک مشهور فنلاندی که نشانگر علاقه به طبیعت شمالی است، به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: نمایشگاه طرح های خلاقانه از کشور فنلاند هم عنوان دیگر نمایشگاهی است که درآن بخش هایی که طراحی صنعتی، ارزشی اساسی به محصول داده است به نمایش درمی آید.

سفیر فنلاند گفت: امروزه فنلاند را کشوری با ریشه های عمیق در فناوری پیشرفته می شناسیم. نوآوری های امروزه فنلاند، اغلب به فناوری های جدید و کاربردشان و همچنین شیوه های نوین اجرایی آن در زمینه های سنتی مربوط می شود، طراحی به طور وسیعی منطبق با خدمات، عملکرد و سازگار با رفتار جامعه است.

وی با بیان اینکه فنلاند هم مانند ایران در حوزه مهندسی پیشرفت چشمگیری داشته است، اظهار کرد: سه عنصر موجود در این نمایشگاه یعنی طبیعت، طراحی و هنر مشخصه های اصلی سبک زندگی مردم فنلاند است، همچنین باید بگویم به دنبال برگزاری هفته فیلم فنلاند در ایران هستیم.

سفیر فنلاند افزود: مستند گنج آهن(فولاد) ساخته دهقان محمدی هم این هفته در خانه هنرمندان اکران می شود.

در ادامه دنی عنان سفیر کشور دانمارک در خصوص فعالیت های این کشور اظهار کرد: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می توانند مبلمان طراحی شده توسط آرشیتکتهای معروف جهانی مانند آرته یاکوبسن و پل هنینگسن را مشاهده کنند.

وی افزود: همچنین دو فیلم دانمارکی اکران می شود، فیلم دختر جادوگر برگرفته از کتاب بچه های جادوگر و فیلم دوم هم موفقیت بزرگ به کارگردانی کسپراسقپ اسکولا است که به زندگی بیارکه اینگلس آرشیتکت مشهور دانمارکی می پردازد.

رجبی معمار:نیازمند تعامل های فرهنگی هنری با سایر کشورها هستیم

در ادامه مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: ما نیازمند تعامل های فرهنگی هنری با سایر کشورها هستیم. البته بخش اصلی این تعاملات از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات انجام می شود اما خانه هنرمندان هم در چارچوب قواعد، این ارتباط ها را ایجاد می کند.

وی افزود: یکی از مزیت های این تعامل ها انتقال تجربه هم به مردم و هم هنرمندان است، کشورهای نوردیک از نظر رفاه اجتماعی، مباحث فرهنگی، وضعیت اقتصادی و اعتدال سیاسی در یک شرایط خوبی قرار دارند و از بعد از انقلاب هم رابطه بی حاشیه ای با ایران داشته اند.

رجبی معمار اظهار کرد: در شرایطی که آمریکا کشورها را برای برقراری ارتباط با ایران تهدید کرده است،پیشنهاد این کشورها برای برپایی هفته فرهنگی در ایران اتفاق فرخنده ای است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این کشورها برای برپایی هفته فرهنگی هزینه ای هم به خانه هنرمندان پرداخت می کنند یا خیر، گفت: بله، اما هزینه ای بسیار کم و ناچیز پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار