روند افزایشی مصرف برق در خوزستان نگران کننده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از روند افزایشی مصرف برق در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: مصرف برق طی روز گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ابراز نگرانی از روند افزایشی مصرف برق در استان گفت: در شنبه هفته جاری، ۷ هزار و ۷۷۷ مگاوات برق مصرف شده که این میزان نسبت به ۶ هزار و ۹۵۰ مگاوات برق مصرفی مدت مشابه در سال گذشته ۱۱.۹ درصد رشد داشته است..

وی با اشاره به پیش بینی افزایش دما (وقوع دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر از آن) تا اواسط هفته جاری در استان بیان داشت: این نگرانی وجود دارد که با توجه به ظرفیت شبکه و روند افزایشی دما و افزایش مصرف برق، در صورت رعایت نکردن الگوی مدیریت مصرف خطا‌هایی ناشی از پرباری در شبکه رخ خواهد داد.

دشت بزرگ با بیان اینکه در روز شنبه اوج مصرف برق در ساعت ۱۴ و ۵۱ دقیقه رخ داده است، افزود: از همه مشترکان درخواست داریم تا مصارف غیرضروری و استفاده از وسایل برقی پرمصرف را از ساعات اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) به سایر ساعات شبانه‌روز منتقل کنند و همانند سال گذشته همراه و همیار صنعت برق استان باشند.

انتهای پیام/گ

افزایش مصرف برق

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.