سرعت وزش باد در زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا پیش از ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

سرعت وزش باد در زابل به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسیدمحمود دیانتی   رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از دیروز قدری بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شده و بیشینه سرعت وزش باد تا این لحظه به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش این باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۸ هزار متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۲۳۹ میکروگرم بر مترمکعب که حدود ۲ برابر حد مجاز است، افزایش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته علاوه بر زابل از شهر‌های زهک، مهرستان، زاهدان، خاش و سراوان نیز وزش باد متوسط تا شدید گزارش شده است.

دیانتی با بیان اینکه هم اکنون دید افقی در زاهدان به سبب وزش باد به ۸ کیلومتر کاهش یافته است، ادامه داد: در چابهار نیز هم اکنون به واسطه افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه رقیق، دید افقی ۵ هزار متر است.

بر اساس خروجی مدل‌های جوی انتظار می‌رود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شهر‌های شمال استان تا آخر هفته جریان داشته باشد.

وی افزود: وزش این باد‌ها ضمن کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی نقاط سبب تشکیل توده‌های گردوغبار می‌کند که به عرض‌های جنوبی‌تر منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/گ

وزش باد در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار