معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام خبر داد;

برداشت بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم جو و دانه‌های روغنی در سطح استان ایلام

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت:تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم جو و دانه‌های روغنی در سطح استان ایلام برداشت گردیده است.

برداشت بیش از ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم جو و دانه‌های روغنی در سطح استان ایلاماقدسی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  گفت: در سال زراعی جاری سطحی معادل ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به کشت غلات و دانه‌های روغنی اختصاص یافته است که تا این تاریخ حدود ۱۵۰ هزار هکتار از آن معادل ۷۰ درصد کل سطح زیر کشت با بکارگیری تعداد ۳۰۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری استان برداشت و مابقی سطوح مزارع نیز در مناطق شمالی استان هم اکنون با به کارگیری تعداد ۲۴۵ دستگاه کمباین در حال برداشت می‌باشند.

وی افزود: تا کنون از این سطح مقدار ۲۳۰ هزار تن گندم نان، ۲۴ هزار تن گندم بذری و ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان تولید و تحویل مراکز خرید در سطح استان گردیده است.

اقدسی اظهار کرد:با توجه به تنوع ارقام و وسعت اراضی زراعی، حداقل زمان مورد نیاز برای برداشت کامل محصول در هر شهرستان بین ۲۵ تا ۳۰ روز پیش بینی می‌گردد که امیدواریم کشاورزان عزیز ضمن رعایت نکات ایمنی و با تعامل کمباین داران نسبت به برداشت مزارع باقی مانده بدون هیچگونه دلهره و نگرانی اقدام نمایند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اضافه کرد: ضمناً با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دادستان محترم از خروج کمباین‌ها به خارج از استان تا اتمام برداشت شهرستان‌ها اکیدا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/با

برداشت گندم، جو و دانه‌های روغنی در سطح استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.