نماینده ولی فقیه در فارس:

گام دوم انقلاب حول سه کلمه خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی است/ائمه جمعه باید پدرانه برای جامعه برنامه ریزی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: علما، ائمه جمعه و فرهیختگان کشور باید مسائل و مشکلات جامعه را حول سه کلمه کلیدی خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی حل و فصل کنند.

گام دوم انقلاب حول سه کلمه خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی است/ائمه جمعه باید پدرانه برای جامعه برنامه ریزی داشته باشند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در بین ائمه جمعه استان فارس و خانواده‌های آن‌ها با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: گام دوم انقلاب اسلامی حول سه کلمه کلیدی خودسازی، جامعه پذیری و تمدن سازی است.

وی ادامه داد: علما، ائمه جمعه و فرهیختگان کشور باید مسائل و مشکلات جامعه را حول این کلمات کلیدی حل و فصل کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به بازخوانی نقش اجتماعی و تمدنی نماز جمعه و امام جمعه در جمهوری اسلامی، اضافه کرد: در گذشته نقش اجتماعی و تمدنی نماز جمعه و ائمه جمعه به صورت سنتی بوده که به مرور زمان و در طول تاریخ نوسازی شده و اکنون برای این نوسازی نهاد اجتماعی باید برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش  ائمه جمعه و نماز جمعه و توجه به آن، افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی با مسائل بسیار اجتماعی و تمدنی روبرو هستیم که باید توسط ائمه جمعه و نماز جمعه هدایت و جهت دهی شود.

آیت الله دژکام با اشاره به روایتی که امام خمینی (ره) نیز به آن در بحث ولایت فقیه اشاره داشته اند، و آن را یکی از ادله اثبات ولایت فقیه قرار داده اند (العلماء ورثه الانبیا)، در این خصوص گفت: حکومت را باید جزو میراث علما قرار دهیم.

امام جمعه شیراز افزود: امام جمعه هر منطقه بین علما شاخص است، زیرا بسیاری از شئون و خصوصیات در دیگران کم رنگ و در امام جمعه پررنگ‌تر است.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: در ایفای نقش حکومتی ائمه جمعه و شرح وظایف آن‌ها در روز‌های اول انقلاب تاکنون تغییراتی رخ داده است که در این خصوص باید اندیشیده و آن را تبیین کنیم.

وی با اشاره به وظیفه تبلیغی و دینی ائمه جمعه تصریح کرد: برای تبلیغ و تبیین دین باید برنامه داشته باشیم.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه وظیفه دیگر ائمه جمعه نقش تربیتی و پدرانه است، گفت: این نقش نیز باید تبیین شود و البته انجام همه این نقش‌ها با کمک خانواده ائمه جمعه انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس درباره نقش پدرانه ائمه جمعه در جامعه اظهار کرد: پدر جامعه باید برای آن جامعه برنامه ریزی داشته باشد.

وی افزود: در جهت توسعه استان ائمه جمعه از ابتدای برنامه ریزی باید باهم مرتبط باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس نیز در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه استان فارس ۷۶ نهاد نماز جمعه و امام جمعه دارد، اظهار کرد: ائمه جمعه سالانه طی چهار مرحله و در چهار همایش استانی گرد هم می‌آیند.

وی ادامه داد: در این همایش به بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان، و به ارائه راهکار درخصوص آن‌ها پرداخته می شود و ائمه جمعه تصمیمات اتخاذ شده را در شهرستان‌ها اجرایی می‌کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اضافه کرد: مسائل مختلفی که مسئولان استان با آن درگیر هستند و نیاز به مساعدت و پشتیبانی ائمه جمعه وجود دارد نیز در این همایش مطرح شده و تصمیماتی در این خصوص گرفته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک مکان بیان کرد: همچنین سیاست‌هایی که تشکیلات برای روند کار ائمه جمعه دارد در این همایش مورد تبیین قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش از صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۷ بعد از ظهر ادامه دارد، گفت: در این همایش نیز از خانواده‌های ائمه جمعه به دلیل همکاری از آن‌ها تقدیر می‌شود.

گفتنی است، در این همایش همچنین یاد و خاطره شهید رمضان حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهرستان کازرون گرامی داشته شد.

انتهای پیام/چ

صحبت های امام جمعه شیراز در بین ائمه جمعه استان فارس

برچسب ها: نماز جمعه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار