برنامه‌های هفته صرفه جویی اعلام شد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با توجه به کمبود انرژی و منابع آبی در کشور، امسال برنامه‌های این هفته با تاکید بر مدیریت مصرف آب و انرژی به ویژه برق برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالهی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه با توجه به کمبود انرژی و منابع آبی در کشور، امسال برنامه‌های این هفته با تاکید بر مدیریت مصرف آب و انرژی به ویژه برق برگزار می‌شود ،گفت:هر ساله یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب است.

وی به تشریح عناوین برنامه‌های هفته صرفه جویی پرداخت و افزود: به منظور فراهم آوردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف، روز شنبه یکم خرداد ماه مدیریت مصرف آب و انرژی و خانواده نامگذاری شد.

وی گفت: به منظور استفاده گسترده از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی در راستای افزایش آگاهی عمومی و سطح دانش مصرف کنندگان آب و برق نسبت به وضعیت منابع و نیز تشریح محدودیت‌ها و معضلات کشور و ضرورت بسیج همگانی برای بهره گیری از فن آوری و تجهیزات کاهنده و بهینه مصرف آب، روز یک شنبه ۲ خردادماه به نام مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه اعلام شد.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران، ضمن تاکید بر تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهره برداری از معادن متناسب با ظرفیت‌های منابع آبی و انرژی کشور و نقش موثر سازمان‌ها و موسسات در اعمال شیوه‌های صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان‌ها و سایر اماکن، افزود: به همین دلیل روز دوشنبه ۳ خردادماه مدیریت مصرف آب انرژی، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی نامگذاری شد.

عبدالهی گفت: به منظور تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی و نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری روز سه شنبه ۴ خردادماه تحت عنوان مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست اعلام شد.

وی، با بیان ضرورت تشویق و ترغیب دستگاه‌های خدمت رسان شهری و روستایی به کاهش مصرف آب و انرژی و سرمایه گذاری خیرین در بهبود زیر ساخت‌ها و تاسیسات و ترویج فرهنگ وقف برای طرح‌های آب، فاضلاب و برق و افزود: به همین منظور روز چهارشنبه ۵ خردادماه به مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و رستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین نامگذاری شد.
 
وی با اشاره به ارزش اقتصادی آب و برق و ضرورت نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تبیین وظایف و تکالیف شرکت‌های خدمات رسان به ویژه آب و برق نسبت به مشترکین و مردم افزود: در این راستا پنج شنبه ۶ خرداد ماه مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی نامیده شد.

وی گفت: در راستای تبیین اهمیت صحیح مصرف و پرهیز از اسراف از نگاه تعالیم دینی و معرفی شیوه‌های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی، جمعه ۷ خردادماه به مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه‌های دینی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های مختلفی از سوی آب وفاضلاب شهری مازندران اجرایی می‌شود، افزود: این برنامه‌ها شامل تقدیر از مشترکان کم مصرف، اجرای برنامه‌های آموزشی وفرهنگی در بوستانها، پارک‌ها و مراکز تجمع مردمی، نشست خبری با مدیران عامل وزارت نیرو در استان است.

وی گفت: برگزاری میزگرد تلویزیونی، کارگاه آموزشی ویژه خبرنگاران، تقدیر از مدارس، سازمان‌ها و صنایع کم مصرف، نصب و پخش پیام‌های آموزشی از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و تبلیغات محیطی، انتشار اینفوگرافی و موشن گرافی با موضوع صرفه جویی، سخنرانی ائمه جماعات و مدیران امور در نمازخانه‌ها و مساجد در خصوص اهمیت صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی به ویژه آب و برق و بازدید بانوان شاغل صنعت آب وبرق استان، ائمه جماعات امور و سایر اقشار جامعه از تاسیسات آب و فاضلاب از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام/س
 


تاکید بر مدیریت مصرف آب و انرژی از برنامه‌های هفته صرفه جویی امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار