۲۱۷ میلیون دلار درآمد مازاد هند از وضع تعرفه بر کالا‌های آمریکایی

بنا به گزارش شبکه ان‌دی‌ تی‌وی، هند از وضع تعرفه تلافی‌جویانه بر کالا‌های آمریکایی ۲۱۷ میلیون دلار درآمد اضافی کسب خواهد کرد.

۲۱۷ میلیون دلار درآمد مازاد هند از وضع تعرفه بر کالا‌های آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه «ان دی تی وی» امروز یکشنبه گزارش داد هند با اعمال تعرفه تلافی جویانه بر روی ۲۸ کالای ساخت آمریکا ۲۱۷ میلیون دلار درآمد اضافی کسب می‌کند.

شبکه ان دی تی وی اعلام کرد تعرفه تلافی‌جویانه هند بر کالاهای ساخت آمریکا از امروز یکشنبه اجرایی خواهد شد. پیشتر در اوایل این هفته اعلام شد هند در نظر دارد بر روی ۲۹ کالای آمریکایی تعرفه بالاتری وضع کند، اما بنا به گزارش شبکه ان دی تی وی یکی از کالا‌های موجود در فهرست تعرفه ای حذف شده است.

روز گذشته دو منبع آگاه اعلام کردند هند قرار است به زودی تعرفه‌هایی را بر روی برخی از کالا‌های وارداتی از آمریکا اعمال کند. این اقدام دولت هند که از یک سال پیش به تعویق افتاده بود، قرار است از ۱۶ ژوئن (فردا) اجرایی شود. به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای لغو برخی امتیازات تجاری دهلی نو که از تاریخ ۵ ژوئن (۱۰ روز پیش) آغاز شد، هند هم اکنون تصمیم گرفته است تعرفه‌هایی را بر روی برخی از کالا‌های وارداتی از آمریکا اعمال کند. این در حالی است که واشنگتن پیشتر ادعا کرده هرگونه اقدام تلافی جویانه از سوی هند بر اساس قوانین «سازمان تجارت جهانی» کار نادرستی خواهد بود.

به دنبال ممانعت آمریکا در سال گذشته میلادی برای معافیت هند از اعمال تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم، دهلی نو از ژوئن سال گذشته میلادی تصمیم گرفت بر روی کالا‌های وارداتی از این کشور تعرفه‌هایی را وضع کند. اما به دنبال روند ادامه دار گفتگو‌های تجاری این دو کشور، این تصمیم هند به تعویق افتاد.

داده‌های وزارت کشاورزی آمریکا نشان می‌دهد هند یکی از بزرگترین خریداران بادام از آمریکا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۴۳ میلیون دلار برای خرید بیش از نیمی از صادرات بادام آمریکا پول پرداخت کرده است. هند همچنین دومین خریدار بزرگ سیب از آمریکا محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۸، ۱۵۶ میلیون دلار بابت آن پرداخت کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار