اهدای هزار بسته لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به سیل زدگان شیراز

در مراسمی نمادین هزار بسته لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای خدمات رسانی به مناطق سیل زده، به آسیب دیدگان سیل شیراز اهداء شد.

اهدای هزار بسته لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به سیل زدگان شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز ضمن قدردانی از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مخبر رئیس این ستاد به جهت پیگیری مشکلات سیل‌زدگان، اظهار داشت: تمام تلاش‌ها انجام شد تا تخصیص منابع ستاد به آسیب دیدگان به نحوی باشد که ضمن رعایت عدالت، اسراف‌های معمول در چنین پروژه‌هایی نیز صورت نگیرد.

وی همچنین با تشکر از استاندار فارس به جهت مدیریت صحیح منابع و تقسیم آن بین نیازمندان اظهار کرد: در هر پروژه‌ای بعضاً مشاهده می‌شود که دورریز و اسرافی وجود دارد که پس‌ازآن نمی‌توان جمعش کرد، اما در مدیریت کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، این اتفاق نیفتاد و کمک‌ها با یک برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت مناسب استاندار فارس، به دست صاحبانش رسید.

استاندار فارس هم در این مراسم با بیان اینکه حادثه سیل ۵ فروردین شیراز به رغم غمناکی، سبب همبستگی اجتماعی شد، گفت: در این حادثه بیش از ۳۰۰ خودرو خسارت دید و ۲۱ نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند و ۶ نفر نیز مصدوم‌شدند که تنها یک روز پس از سیل پرداخت خسارت به آن‌ها آغاز شد.

عنایت الله رحیمی افزود: بیش از ۳۰ مورد از بلایای طبیعی شامل فارس می‌شود و در ماه‌های اخیر سیل، تگرگ، سرمازدگی شدید، آتش سوزی و رانش را در این استان دیدیم.

وی تاکید کرد: همبستگی ایجاد شده در این حادثه یک سرمایه مهم برای استان است که می‌توان از این توانمندی و پتانسیل در بحران‌ها و حتی محرومیت زدایی استفاده کرد.

استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده در روز‌های اول وقوع سیل، عنوان کرد: در شب‌های پنجم و ششم فروردین بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در شیراز اسکان یافتند و ۷۰ هزار پرس غذا سرو شد و تیم‌های جهادی و هلال احمر در کمپ‌های سراسر استان به ارائه خدمات درمانی به مهمانان نوروزی پرداختند و بلافاصله با کمک سایر دستگاه‌ها، بحران سیل را مدیریت کردیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به مساعدت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حادثه سیل اخیر، اظهار کرد: ستاد اجرایی ۳ میلیارد تومان برای کمک به سیل‌زدگان شیراز را مصوب کرد و امروز شاهد تحویل این کمک در قالب لوازم‌خانگی و لوازم‌التحریر و ... هستیم.

رحیمی با بیان اینکه مقرر شد اعتبار مذکور از طریق یک گروه به دست آسیب دیدگان برسد، یادآور شد: مدیریت منابع ستاد به‌خوبی انجام شد ضمن اینکه همه کمک‌های اولیه در ۲۴ ساعت نخست حادثه انجام شد.‌ی همچنین گفت: در طول دو ماه اخیر خانه‌های سیل‌زدگان گل برداری و شست‌وشو و ۲۰۷ واحد منزل ترمیم و تعمیر شد.

استاندار فارس با بیان اینکه اگر در کار‌ها مَنیّت‌ها کنار رود و کار برای رضای خدا انجام شود، بسیار اثرگذار و ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مهم را در سیل شیراز به‌خوبی درک کردم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در سیل استان ۷۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد که ۳۰۰ میلیارد مربوط به باغات استان بود، افزود: در این حادثه ۱۲ هزار واحد مسکونی استان دچار خسارت شدند که بیش از ۵ هزار واحد ان نیاز به بازسازی کامل دارند.

وی یادآور شد: اختصاص وام با کارمزد ۵ درصد و بلاعوض به سیل‌زدگان از دیگر اقدامات خوبی بود که انجام شد.

استاندار فارس تصریح کرد: پس از وقوع سیل یک‌رویه هم بستگی و اتحاد در استان به وجود امد به گونه‌ای که مجموعه دستگاه قضا با حضور به موقع خود برای ارزیابی خسارت‌ها اقدام کردند، همچنین شهرداری، معاونان و کارکنان این مجموعه در سه شبانه روز تلاش بی وقفه به حل معضلات در مناطق سیل زده پرداختند.

وی گفت: از تحمل و صبر مردم به‌ویژه در مناطق سیل‌زده سپاسگزارم دارم و از قصورات احتمالی پوزش می‌طلبم.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: بسته‌های لوازم خانگی شامل یخچال، جارو برقی، لباسشویی و فرش است که بین هزار خانواده سیل زده توزیع می‌شود.

شکرخواه با بیان اینکه ٢ هزار بسته لوازم تحریر تهیه و امروز توزیع می‌شود، افزود: این بسته‌های لوازم التحریر بین دانش آموزان این مناطق توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای سیل زده‌های شیراز اعتبار برای راه اندازی ٢٠٠ شغل مصوب شده است، گفت: برای ایجاد شغل و تهیه لوازم خانگی و لوازم تحریر ١٤ میلیارد تومان هزینه شده که تمامی آن را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین کرده است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ادامه داد: این اقلام برای ١٠ استان کشور در نظر گرفته شده است که ٣٠ هزار بسته می‌شود و تا زمان اعلام نیاز استان‌های سیل زده توزیع آن‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/چ

اهدای لوازم خانگی به سیل زدگان شیراز

برچسب ها: سیل ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.