مدیران اجرایی بدور از بخشی نگری در جهت رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی اقدام کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: مدیران اجرایی بدور از بخشی نگری در جهت رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در جلسه شورای فنی استان تصریح کرد: در شرایط سخت اعتباری و تعداد قابل توجه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام، تغییر رویکرد در مدیریت پروژه‌ها اجتناب ناپذیر است و باید با هم افزایی و هم اندیشی و بدور از بخشی نگری نسبت به اولویت بندی پروژه‌ها و حل مشکلات طرح‌ها مشارکت کنند.

وی با اشاره به جایگاه شورای فنی استان در مدیریت پروژه‌ها و نظام فنی و عمرانی استان افزود: این شورا به عنوان عالی‌ترین مرجع رسیدگی به پروژه‌های عمرانی است که با هم فکری و در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های فنی و اجرایی نسبت به رفع مشکلات و سرعت دهی به اجرای طرح‌ها اقدام می‌کند.

ایشان همچنین به اهمیت مطالعات در پیشگیری از معضلات و مشکلات در حین اجرا اظهار داشت: وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله، رانش و سیلاب از مخاطرات جدی هستند که پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و سرمایه گذاری‌های انجام شده را تهدید می‌کند که باید در زمان مطالعات اولیه، انتخاب محل ساخت پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شهری مطالعات زمین شناختی مورد ملاک عمل قرارگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه بر مقابله با برداشت‌های غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و راکد استان تا پایان امسال تاکید کرد.

جواد عنابی مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز در این جلسه در گزارشی از عملکرد این شورا در سال گذشته گفت: در سال ۹۷ شورای فنی استان با برگزاری ۱۰ جلسه در راستای رفع موانع و مشکلات پروژه‌های عمرانی ۶۴ مصوبه داشت که از این تعداد ۴۳ مصوبه اجرایی شده است.

در ادامه این جلسه سرتیپی مدیرکل زمین شناسی استان گزارشی از اقدامات این اداره کل در انجام مطالعات زمین شناسی و بررسی گسل‌ها و مخاطرات طبیعی در استان ارائه کرد.

بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی براساس گزارش کمیته نظارت شورای فنی، بررسی درخواست ترک تشریفات چند پروژه عمرانی از دیگر مباحث طرح شده در شورای فنی استان است.

 

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه شورای فنی استان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.