معاون شهردار قم:

دوربین‌های ثبت تخلف در بلوار آیت الله بروجردی راه اندازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: کار نصب و راه اندازی ۱۸ دستگاه دوربین ثبت تخلف در بلوار آیت الله بروجردی قم تا آخر هفته جاری به پایان می‌رسد.

دوربین‌های ثبت تخلف در بلوار آیت الله بروجردی راه اندازی می شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس ذاکریان معاون شهردار قم افزود: به منظور کنترل و نظارت بیشتر سرعت در بلوار آیت‌الله‌بروجردی و با توجه به تصادف‌های پیش آمده، در ۶ نقطه از این بلوار تعداد ۱۸ دستگاه دوربین در حال نصب است که پایه‌ها و دکل این دوربین‌ها نصب شده و به زودی سایر تجهیزات آن نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار نصب این دوربین‌ها از روز شنبه این هفته آغاز شده است افزود: این دوربین‌ها از به روزترین تجهیزات و دوربین‌های موجود در کشور است که علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط طی شده خودرو‌ها در این بلوار را نیز محاسبه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سه سامانه برای مسیر رفت و سه سامانه برای مسیر برگشت این بلوار پیش بینی شده که هر سامانه مجهز به سه دستگاه دوربین ثبت تخلف می‌باشد، تصریح کرد: اطلاعات این دوربین‌ها به پلیس راهور جهت اعمال قانون خودرو‌های متخلف ارسال می‌شود.

ذاکریان با اشاره به حوادثی که در بلوار آیت الله بروجردی رخ داد گفت: حداکثر سرعت در این بلوار ۹۰ کیلومتر برساعت است که متأسفانه برخی از همشهریان این سرعت مجاز را رعایت نکرده و دچار حادثه به خصوص واژگونی می‌شوند.

وی از همشهریان خواست به علائم هشداردهنده در این بلوار توجه کرده و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه حرکت کنند تا شاهد بروز حوادث تلخ در این محور نباشیم.

بلوار آیت الله بروجردی که شهرک پردیسان قم را به مناطق مرکزی شهر متصل می‌کند در مدت سه سال و با هزینه ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری قم احداث شد و مردادماه سال گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

بنابه گفته سرهنگ علی حسین قیصری، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم، سرعت غیرمجاز و واژگونی از مهمترین دلایل تصادف‌های رخ داده در این بلوار است که نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلف می‌تواند در کاهش تصادف‌ها در این بلوار مؤثر باشد.

در ۲ ماه گذشته سه تَن در این بلوار جان خود را از دست داده‌اند.

ظرفیت پارکینگ‌های قم افزایش می‌یابد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ترافیکی در سطح شهر کمبود جای پارک است گفت: با توجه به وجود حرم حضرت معصومه (س) در هسته مرکزی شهر بیشترین تقاضا در این محدوده از شهر برای پارک خودرو می‌باشد.

ذاکریان با اشاره ۶ هزار جای پارک در هسته مرکزی شهر اعم از روباز و سرپوشیده و ۲ هزار جای پارک حاشیه‌ای در معابر افزود: در مناسبت‌های مختلف و حضور زائران در قم، شهر به پارکینگ بیشتری نیاز دارد.

وی با اشاره به اقدام‌های شهرداری برای نهضت ساخت پارکینگ در قم گفت: در بودجه سال ۹۸ این نهاد بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای تملک زمین جهت ساخت پارکینگ در مناطق یک، سه، چهار، ۶ و هفت پیش بینی شده است.

ذاکریان با بیان اینکه چند معبر برای احداث پارکینگ زیر معابر در قم شناسایی شده است اضافه کرد: کار مطالعات این طرح درحال انجام است و قرار است ۲ طبقه در زیر معابری که شناسایی شده تبدیل به پارکینگ شود.

وی با بیان اینکه این اقدام‌ها منجربه افزایش ظرفیت پارکینگ‌های شهر قم می‌شود گفت: نصب پارکومتر و ایجاد پارک حاشیه‌ای در معابر قم نیز درحال انجام است که ظرفیت پارک حاشیه‌ای معابر قم نیز به زودی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ز

دوربین‌های ثبت تخلف در قم راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.